Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Recommended Posts

Posted (edited)

Med Tibber pulse nylig i hus hadde det vært svært ønskelig med en native binding til OpenHAB.

OpenHAB har et bounty system for bindinger, er dette noe flere ville vært intressert i å bidra til, enten med penger eller enda bedre med utvikling av binding. Jeg selv har begrenset kunnskap på programmering av denne typen og ville nødvendigvis helst kunne bidra med penger og testing.

Se også denne liken: https://community.openhab.org/t/tibber-binding/67019

PS. Ja jeg har sett den ene posten i dette forumet på hvordan det kan løses, men ønsker en dedikert binding.

Edited by Danonym1
  • Like 1
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Blir ikke i den nærmeste tiden, Java er ikke i min daglige jobb, så er litt mye å sette seg inn i. Har heller ikke Tibber.

• 2 months later...
Posted

Hva slags data fra Pulse er mest interessante?

Laget et proof-of-concept i Golang som subscriber til websockets hos Tibber og sender dette mot REST-apiet til Openhab. Det er da ikke basert på regelmessig henting av data, men man får en oppdateringer hver gang Tibber/Pulse sender data.

• 2 months later...
Posted

@mtryfoss Strømpriser og forbruk fra Tibber Pulse hadde vært veldig interessant å få inn i OpenHab.

Da kan jeg justere strømforbuk basert på kost og få en bedre statistikk på forbruk enn det som tilbys i Tibber appen.

Posted (edited)

Jeg har ikke tibber selv, men hvis noen kan låne meg en token så jeg får tilgang så kan jeg se hva jeg får til. 

EDIT: Jeg ser at man får tak i demo token.. Det holder kanskje. 

Edited by xibriz
Posted
13 timer siden, xibriz skrev:

Jeg ser at man får tak i demo token.. Det holder kanskje. 

Det burde strengt tatt holde. Man får tilgang til de data Tibber leverer, som forbruk og priser. Men ingenting stemmer med virkeligheten, riktignok.