Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ønske om Tibber-binding til OpenHAB


Danonym1

Anbefalte innlegg

Med Tibber pulse nylig i hus hadde det vært svært ønskelig med en native binding til OpenHAB.

OpenHAB har et bounty system for bindinger, er dette noe flere ville vært intressert i å bidra til, enten med penger eller enda bedre med utvikling av binding. Jeg selv har begrenset kunnskap på programmering av denne typen og ville nødvendigvis helst kunne bidra med penger og testing.

Se også denne liken: https://community.openhab.org/t/tibber-binding/67019

PS. Ja jeg har sett den ene posten i dette forumet på hvordan det kan løses, men ønsker en dedikert binding.

Endret av Danonym1
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hva slags data fra Pulse er mest interessante?

Laget et proof-of-concept i Golang som subscriber til websockets hos Tibber og sender dette mot REST-apiet til Openhab. Det er da ikke basert på regelmessig henting av data, men man får en oppdateringer hver gang Tibber/Pulse sender data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
13 timer siden, xibriz skrev:

Jeg ser at man får tak i demo token.. Det holder kanskje. 

Det burde strengt tatt holde. Man får tilgang til de data Tibber leverer, som forbruk og priser. Men ingenting stemmer med virkeligheten, riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.