Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Inkludere en sensor


Tor Aage

Anbefalte innlegg

Er det slik at når man skal inkludere en sensor så må/bør denne være der den skal være når den inkluderes, for at den skal koble seg til nærmeste annen zigbee-sak, eller kan man inkludere den f.eks nært bridgen, og så sette den der den skal være ?

 

Har en vibrasjonssensor som tilsynelatende ikke er koblet til noen hvis man ser på kartet over enhetene, men den funker fink på stua i samme rom som bridgen, men går jeg ut av huset mister den kontakten selv om jeg har fem lyspærer ute som den da skulle snakket med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer an på sensoren. Mener å ha lest at spesielt Xiaomi sine sensorer er veldig «sta» på hvilke noder den skal meshe med. Om en lyspære den mesher med kobles av strøm, så tar det visstnok timesvis før den velger en annen rute. 

 

Løser det seg ikke etter litt tid heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ZoRaC skrev:

Tror det kommer an på sensoren. Mener å ha lest at spesielt Xiaomi sine sensorer er veldig «sta» på hvilke noder den skal meshe med. Om en lyspære den mesher med kobles av strøm, så tar det visstnok timesvis før den velger en annen rute. 

 

Løser det seg ikke etter litt tid heller?

Har ikke prøvd. Tenkte å sette en vibrasjonssensor på postkassa men den står vel 15 meter i luftlinje fra nærmeste lyspære. Det er en Xiaomi jeg har, så kanskje jeg burde legge den i postkassa i natt, og se om den har blitt venner med noen andre nisse iløpet av natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.