Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

16A z-wave rele


TrondM

Anbefalte innlegg

Hei; jeg leter etter 16a z-wave rele som kan plasseres i veggboks, men har store problemer med å finne. Både HDL bus og Gavazzi kablet har dette, men finner ingen z-wave modul ; noen som vet ? 

Mvh TrondM

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligvis i beg. av sommer. Dette er på grunn at HELTUN vil levere enheten med ny, G7 Z-Wave chip.

Som du kan se, enheten kan brukes ikke bare som en standard AV/PÅ bryter (sansynligvis med zero-crossing tech. integrert) men også som en termostat enhet.

(Videreutvikling av HELTUN veggmontert termostat: https://www.tronika.no/no/zwave-klimastyring/1087-termostat-he-zw-therm-fl2.html)

Endret av hkmod25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja det stemmer @bjornepappa; I dette tilfellet så er det 3 stikk som ikke skal være aktivert på natta, og lasten er tilsammen ikke mer enn 200 watt. Men en eller annen gang kommer vel noen å plugger i hårføner og kjøkkenmaskin (eller noe ) samtidig ..... :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TrondM skrev:

Ja det stemmer @bjornepappa; I dette tilfellet så er det 3 stikk som ikke skal være aktivert på natta, og lasten er tilsammen ikke mer enn 200 watt. Men en eller annen gang kommer vel noen å plugger i hårføner og kjøkkenmaskin (eller noe ) samtidig ..... :)   

OK. Kan det være aktuelt å montere relé i sikringsskapet? I tilfelle har du meir å velge i.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg startet med Gavazzi for 15 år siden, så har jeg alle dimmere og releer i sikringsskapet - unntatt dette ene som må være desentralisert. Har du tips om gode z-wave produkter for rele og dimmere ?   Har kun byttet ut noe av Gavazzi med z-wave men virker helt meningsløst å kjøpe de små fibaro duppedittene og montere på DIN skinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har utelukkende Fibaro dimmer 2 som dimmer og dei fungerer veldig bra både dimmemessig og nettverksmessig, desse og dei andre puckane til Fibaro får du forresten din-montasje til. 

Av relé er nok det aller første eg kjøpte frå Tronika (12,5 A) det eg har erfart har fungert heilt prikkfritt frå første stund og har aldri hatt behov for endring av assosiasjon, parameter eller andre ting.

Endret av bjornepappa
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.