Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeon Wallmote


borg1n

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått denne til å virke bra i sitt system. Jeg har prøvd i flere runder både med direkte assosiasjon og med event-scripting, men synes det er litt tilfeldig om knappetrykninger blir registrert rett og hvor lang tid det tar før lys slås på og/ eller dimmes. Min wallmote har firmware vs 1.8. Dersom noen har fått den til å virke bra og stabilt hadde det vært fint å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satte opp en wallmote quad for en kunde som hadde FutureHome, ingen problem å få den til å dimme, samt skru av og på.  (direkte assosiert, da FH ikke støtter annet enda)

jeg har ikke prøvd dette på HS ennå, men må vel låne med en fra jobb for å teste.

 

vet at wallmote må være aktiv når man skal sette assosiasjoner.

 

har du mange andre enheter? og hvordan responderer de? tregt der også?

kan det være at z-wave nettet trenger en optimalisering?

 

(ikke alltid enkelt å drive support når man ikke aner hva som er på anlegget ditt =P )

 

Endret av Håvardgj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Håvardgj skrev:

satte opp en wallmote quad for en kunde som hadde FutureHome, ingen problem å få den til å dimme, samt skru av og på.  (direkte assosiert, da FH ikke støtter annet enda)

jeg har ikke prøvd dette på HS ennå, men må vel låne med en fra jobb for å teste.

 

vet at wallmote må være aktiv når man skal sette assosiasjoner.

 

har du mange andre enheter? og hvordan responderer de? tregt der også?

kan det være at z-wave nettet trenger en optimalisering?

 

(ikke alltid enkelt å drive support når man ikke aner hva som er på anlegget ditt =P )

 

 

ok, da vet jeg at det skal være mulig. Skal prøve noen runder til før jeg legger inn handkleet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert:
 - etter å ha satt assosiasjon mens den sto i lading virket av/ på

 - dimming virker fortsatt ikke (iallefall ikke på en måte andre enn meg kan bruke)
 - både wallmote og Fibaro dimmere er inkludert non-secure
 - Fibaro dimmerene er responsive og raske etter at jeg inkluderte alle non-secure (jeg hadde problemer når de var i secure mode)

 

Er det forresten noen som har laget noe bra script logikk for bruk av denne?
(jeg bruker HomeSeer)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fungerte for meg var:

1. Alle fibaro dimmere er inkludert non-secure
2. Wallmote er inkludert non-secure

3. Kobble wallmote til USB lader for å sikre at den er online
4. For hver av de 4 multi-level switchene (f.eks "Switch Multilevel 2") sett linked device til fibaro dimmer
    (z-wave switch multi-level entry du bruker for å dimme/ slå av/ slå på)

5. Gå inn på wallmote root entry og sett assosiasjon
     - ref manual, dimmer 1 er group 3, dimmer 2 er group 5 etc
     - sett assosiasjon for f.eks group 3 til z-wave nodeID for fibaro dimmer instansen

    - lagre og voila, det virker

 

Opplevde dog noen timer etterpå at wallmote er litt sensitiv og ikke ville registrere "langt trykk" på en av "bryterene" før jeg hadde trykket en par ganger på en annen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.