Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nettbrett som Home Assistant-dashboard


Anbefalte innlegg

Er ute etter tips til nettbrett jeg kan bruke til dashboard til Home Assistant.  Lener mot å bare lage til noe i Lovelace som passer nettbrett, men HA Dashboard er også en mulighet.  Kjøpte et brukt Samsung nettbrett, som tydeligvis var for gammelt, og har en Ipad 2 som også er for gammel.  Så lurer litt på hvor sprekt nettbrett man må ha for å kunne bruke det til Lovelace eller HA Dashboard?

 

Har kikket på 7" display til RPi, men kabinett bygger såpass ut fra veggen + at delene for RPi, kabinett og display vil komme på rundt 1500 kroner uansett.  Så lurer på hvilke andre muligheter jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har kjøpt eit Huawei 10" nettbrett (var på tilbud til 995 på Elkjøp), men har ikkje satt det opp endå. Tanken er å lage eit eget lovelace view for nettbrettet. Har tenkt å bruke Wallpanel, som blant annet kan skru på skjermen når det er bevegelse foran kameraet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å slette tråden, men ser at flere har lest på den og noen også har fulgt tråden, så kan fortelle hva min egen konklusjon ble.  Jeg bestemte meg til slutt for å kjøpe et nettbrett, og endte opp med å kjøpe et Lenovo Tab 4 Plus WiFi nettbrett på Komplett, siden det i skrivende stund er på tilbud til 1500 kroner (samme pris som RPi + display + kabinett).

 

Det som var viktigst for meg var at Android-versjonen var rimelig ny (Android 7), og at det forhåpentligvis da vil kunne fungere som display en god stund.  Og at hvis jeg en dag gjør en modifikasjon som nettbrettet støtter, så vil jeg enkelt kunne isolere denne ene modifikasjonen og deretter ta avgjørelsen på om jeg kan gjøre det annerledes eller om jeg igjen må ha en nyere løsning.  I motsetning til nå, hvor nettbrettene jeg har knapt er i stand til å støtte noe som helst. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, autoola skrev:

Eg har kjøpt eit Huawei 10" nettbrett (var på tilbud til 995 på Elkjøp), men har ikkje satt det opp endå. Tanken er å lage eit eget lovelace view for nettbrettet. Har tenkt å bruke Wallpanel, som blant annet kan skru på skjermen når det er bevegelse foran kameraet. 

 

Takk for tips.  Skal sjekke det ut når jeg får nettbrettet jeg har bestilt. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering! Jeg klikker ofte følg når jeg er interessert i å følge med hva konklusjonen er, men ikke har noe å bidra med selv.

 

Har du tenkt noe på hvordan du skal henge opp denne på vegg eller hvordan du skal løse plassering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kropling skrev:

Takk for oppdatering! Jeg klikker ofte følg når jeg er interessert i å følge med hva konklusjonen er, men ikke har noe å bidra med selv.

 

Har du tenkt noe på hvordan du skal henge opp denne på vegg eller hvordan du skal løse plassering?

Ja, tidligere har jeg fått 3D-printet noen vinkler for å henge opp nettbrettet.  https://www.thingiverse.com/thing:1651157

Så hvis de passer så har jeg tenkt å bruke de.  Men hvis ikke så lurer jeg faktisk på om jeg skal bruke borrelås.  Har tidligere litt dårlig erfaring med borrelås løsner fra tingene som er festet, særlig hvis de veier litt.  Men tror det har med kvaliteten på borrelåsen jeg brukte.  Så i så fall skal jeg sørge for at det alltid står en kurv med et teppe oppi under nettbrettet bare sånn i tilfelle. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant frem et gammelt Samsung Galaxy Note 10.1 2014 LTE nettbrett, kjører custom ROM på det, er versjon 7.xx av Android.

Jeg leita lenge etter en god og fin måte og henge det opp på, men kom på og bruke noe enkelt, borrelås, har to striper, men hadde vært nok med en, kjøpte den smaleste varianten på biltema.

 

Har prøvd forskjellige apper, er mest fornøyd med "Fully kiosk browser" appen, men har appen "Wallpanel" på test nå etter og ha lest denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.