Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Home Assistant på Raspberry PI


Minolta

Spørsmål

Hei. Prøver å legge inn HA på en Rasspberry PI 3B+.

Har følgt instruksjonene til punkt og prikke. Kjører wifi over USB og hassio dukker opp på ruteren min. Begge lamper blinker ved start, men etter 10 minutter lyser kun den røde lampa.

Når jeg går inn på http://hassio.local:8123/ får jeg bare opp feilmelding. Har lastet ned image flere ganger, formatert SD og testet alt av tips jeg kan finne på nettet.

Noen som har en løsning? Er det enklere å få HomeSeer inn på PI'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Nå løste det seg på en måte... Prøvde får n'tegang, eneste forandring var at kona så på tv. Plutselig sier hun at det er en melding på tv'n hun ikke får vekk.

Det var en melding fra HA! Gikk rett bort til laptopen og testet igjen, men fikk ikke noe opp på hassio.local eller IP.

Testet så Iphonen min, den gikk rett inn i opprett bruker i Hassio!

Merkelig.. Prøvde annen pc og nettbrett, men kommer bare inn via Iphone eller Ipaden til dattera.. Får se om jeg finner ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Fant til slutt en løsning på nettet så jeg kan dele den her om andre får samme problem.

Hassio.local:8123 fungerer bare på IOS-enheter for meg. Men når jeg prøvde IP'n til RPI + :8123 kom jeg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Nå er jeg ny på dette, men hvorfor fungerer det på IOS om ruteren ikke støtter mDNS?
Var trolig noe coockie-problem eller lignende, ip-adressen fungerte først etter en omstart av Chrome.
Regner med at du er på Windows 10? Jeg tror mDNS forsvant etter en oppdateting for noen år siden, og at Win10 nå kun bruker dette for å finne printere på lokalnettet.

Kanskje du må installere Bonjour eller Avahi for å få det til å funke fra Win10. Iphonen din har ganske sikkert en Bonjour-implementasjon kjørende.

Har du prøvd fra Android? Det bør også funke.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.