Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rapportering av batteriverdier fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Jeg har diverse batteridrevne enheter. Ingen av dem rapporterer batteristatus. Alle enhetene fungerere ellers som dem skal, som f.eks. at røykvarslerne oppdaterer temperatur jevnlig, dør-sensorere reagerer på dørene og The Button reagerer på trykk. Polling er default satt til 12 timer på batteridevicene (child, ikke root).

 

Røykvarslerne bytta jeg batteri på i går, derfor er de batteristatusen oppdatert på tidspunktet jeg bytta.

De andre har enten ikke 'last change' i det hele tatt eller 'last change' fra jeg la dem til i HS.

 

Hvor skal jeg starte for å feilsøke dette? :)

battery.JPG

Endret av lasseruud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker opp igjen denne. Nå har jeg ikke prøvd å restarte Homeseer siden sist. Vil prøve å feilsøke uten å gjøre det. Det bør vel ikke være nødvendig å restarte for å få batterirapporter? :)

 

Polling på disse står på 12 timer. Har også prøvd uten polling. Enhetene burde vel fått en oppdatering i løpet av 4-5 dager?

 

batt.thumb.JPG.c6f22234191502abe394ac98c2da5e9a.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle enheter rapporterer eksakte verdier på batteriet.

Noen rapporterer alltid 100 inntil de dør (Det er tydeligvis viktig for enkelte leverandører at det rapporteres noe, ikke så viktig om det har noe å si).

Andre rapporterer 100 og så på ett eller annet stadie går de ned til 20-30 som en advarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 10.40, Guahtdim skrev:

Ikke alle enheter rapporterer eksakte verdier på batteriet.

Noen rapporterer alltid 100 inntil de dør (Det er tydeligvis viktig for enkelte leverandører at det rapporteres noe, ikke så viktig om det har noe å si).

Andre rapporterer 100 og så på ett eller annet stadie går de ned til 20-30 som en advarsel.

 

Dette er også mitt generelle inntrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.