Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

"Effektregulator"-event på Z-TRM2fx


Anbefalte innlegg

Jeg har flere varmekabler i huset uten gulvføler (gamle kabler). På disse har jeg tidligere hatt gamle effektregulator (0-10). Jeg har fått montert Heatit Z-TRM2fx med ekstern romføler på disse kablene nå og det fungerer fint. I en periode framover ønsker min bedre halvdel å ha litt lunk i gulvet, samtidig som det ofte står dører og vinuder oppe pga. gode utetemperaturer. Vil derfor ikke bruke romføler som kilde for styring av kablene, men kunne tenke meg en variant av effektregulatoren som var før.

 

Jeg har laget en VD som setter verdiene Av, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 og Maks.

 

Spørsmålet er om jeg er helt på bærtur her, eller om disse eventene vil fungere? Er det noen scenarier jeg glemmer her?

 

event.thumb.JPG.2014c14d9fb70a394b5a499c6a77b1e8.JPG

 

Jeg må da lage 10 slike events. Et for hver verdi. Kanskje mulig å få dette inn i et event også, men synes denne var enklest. :)

"Remove delayed device action" tok jeg med i tilfelle bytte fra en verdi til en annen.

 

Er jeg helt på jordet nå? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scripting kan jeg foreløpig ikke, derfor får dette være en workaround. :)

 

Spørsmålet er om noen ser logiske feil i de eventene der eller om de bør skurre og gå uten særlig problemer.

 

Har for øvrig endra til 30 minutters sykluser slik at 1 = 3 min, 2 = 6 min, osv.

 

Jeg trenger forsåvidt ikke hele 10 eventer heller. Greier meg lenge med 3-4 forskjellige verdier/valg. Satte opp 10 kun fordi det var valgene på den forrige regulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser greit ut, men det er jo ikke verre enn at du setter det i produksjon og tester ?

Men som @Moskus sier - jeg ville definitivt brukt et script til det der, selv om du bare har 3-4 setpoints. Kanskje et lite prosjekt en dag jeg har tid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.