Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kamera i stuen


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har Nest hello og Nest røykdetektor er. Ønsker derfor å fortsette med Nest når jeg skal kjøpe kamera for stuen. 

Utfordringen er at jeg ikke ønsker et kamera som stirrer på meg når jeg er hjemme, dette kunne jo enkelt vært unngått hvis Nest hadde hatt kamera som kunne rotert. Da kunne det automatisk rotert inn mot veggen feks når jeg er hjemme. 

Finnes det en roterende base som jeg kan sette kameraet på eller noe som kan dekke linsen automatisk og styres via zwave/zigbee? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Moskus skrev:

Ikke ferdig, som jeg vet om. Du må i så fall lage det selv med f.eks. en Z-Uno. Ikke akkurat trivielt, men også langt fra umulig...

Ok, hadde håpet det var noe litt mer ferdig. Men skal sjekke det ut, takker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, ZoRaC skrev:

Kan du ikke bare bryte strømmen til kameraet når du er hjemme? Om du bare roterer det vekk så vil den jo fortsatt ta opp lyd...

Jo, men hvis hensikten er å gjøre det mer WAF-vennlig, så er det tydeligere med rotert kamera enn avskrudd kamera.

 

Hadde kamera på gjesterommet fordi jentene brukte det som lekerom, og der tok jeg bevisst ut ledningen og hang det opp over kameraet slik at gjester skulle se at det var helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2019 den 8.46, Moskus skrev:

Jo, men hvis hensikten er å gjøre det mer WAF-vennlig, så er det tydeligere med rotert kamera enn avskrudd kamera.

 

Hadde kamera på gjesterommet fordi jentene brukte det som lekerom, og der tok jeg bevisst ut ledningen og hang det opp over kameraet slik at gjester skulle se at det var helt av.

Ja det er dette jeg mener også, føles bedre når kameraet er tildekt eller vridd vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.