ATWindsor Posted April 4, 2019 Posted April 4, 2019 Er kanskje ikke direkte hjemmeautomasjon, men fikk min tibber pulse i dag, men klarer ikke å koble opp i appen. Den står bare og søker uten å finne noe. - Blinker blått til vanlig - Holder jeg inne reset-knappen så lyser den grønt, men går tilbake til å blinke blått når jeg slipper - Holder jeg den lenge lyser det grønt, så blinker den rødt og grønt, før den etter relativt kort tid starter å blinke blått igjen. Ikke noe av dette ser ut til å hjelpe på søkingen. Noen som har hatt liknende problemer, eller har noen tips? Fulgte ikke med noen manual, så er ikke så lett å vite hva alle lyskodene betyr. Quote
ZoRaC Posted April 4, 2019 Posted April 4, 2019 Og du har gått inn i appen og startet prosessen for å legge den til? Prøvd å koble den til USB-strøm? Quote
ZoRaC Posted April 4, 2019 Posted April 4, 2019 Var det ikke Pulse som krevde at stedstjenester var aktivt på mobilen, tro? Eller blander jeg med noe helt annet...? Quote
ATWindsor Posted April 4, 2019 Author Posted April 4, 2019 4 minutes ago, ZoRaC said: Og du har gått inn i appen og startet prosessen for å legge den til? Prøvd å koble den til USB-strøm? Ja, har ikke testet med USB-strøm i tillegg, skal gjøre det. Quote
ATWindsor Posted April 4, 2019 Author Posted April 4, 2019 (edited) Var litt ymse gitt, fikk kontakt med support på chat, til tross for tiden på døgnet, det var både at den trengte USB-strøm (selv om den ikke skal trenge det på min type måler) OG at passordet på måleren ikke var riktig. Fikk beskjed om at de sender en ny om de ikke får fiks på at den trenger USB, fornøyd med kundeservicen. Edited April 4, 2019 by ATWindsor 1 Quote
GeneralVirus Posted April 6, 2019 Posted April 6, 2019 Ifølge instruksjonen i appen så skal den kobles til usb strøm når den settes opp første gang. Quote
ZoRaC Posted April 7, 2019 Posted April 7, 2019 7 timer siden, GeneralVirus skrev: Ifølge instruksjonen i appen så skal den kobles til usb strøm når den settes opp første gang. Det tror jeg kommer an på strømmåleren. Ingen slik beskjed hos meg (Kaifa). Quote
cortado Posted September 1, 2019 Posted September 1, 2019 (edited) Funket ikke hos meg da jeg bare koblet til HAN-porten ved første oppstart. Koblet til med USB (via en powerbank), så koblet jeg i HAN-porten. Da kom den opp og når alt var registrert i Tibber appen dro jeg ut USB-kabelen, og den har fungert siden. Edited September 1, 2019 by cortado Quote
Moskus Posted September 1, 2019 Posted September 1, 2019 Ja, med den nye versjonen fungerer det fint. Quote
storeulv Posted November 16, 2021 Posted November 16, 2021 Sorry for å ta opp en gammel tråd, men jeg sliter med samme problem. Dvs. at Tibber Pulse (Stormtrooper ed.) ikke vil koble seg opp. Eller...jeg får feilmeldingen "Kunne ikke koble til nettverket "Tibber Pulse" " Jeg ser statuslyset lyser konstant grønt før jeg starter, og så blinker det mens den forsøker oppkobling. Så går den tilbake til fast grønt igjen etter at det feiler... Jeg bruker iPhone, og har også forsøkt iPad. Jeg har koblet Pulse til USB-strøm, og jeg har forsøkt både med og uten kobling til HAN-port. Hjemmenettverket er et TP Link Deco X60 mesh på 2,4GHz/5GHz Jeg har spurt support, men har ennå ikke fått noe svar. Er det noen her inne som har noen tips? Quote
storeulv Posted November 17, 2021 Posted November 17, 2021 Oppdatering: Etter kontakt med support fikk jeg følgende tips derfra: hold inne reset mens du kobler til strøm over USB, slipp knappen etter et drøyt sekund...dioden lyser da lilla...i tillegg fikk jeg en annen ID jeg skulle bruke i stedet for den som var trykket på baksiden av enheten. Da funket det. Quote
howi Posted October 4, 2022 Posted October 4, 2022 samme problem her, men support er visst opptatt for tiden. Hva slags passord fikk du fra support ? Har de ett passord som gjelder for alle ? Quote
storeulv Posted October 4, 2022 Posted October 4, 2022 howi skrev (1 time siden): samme problem her, men support er visst opptatt for tiden. Hva slags passord fikk du fra support ? Har de ett passord som gjelder for alle ? Jeg vet ikke hva slags passord det var, men jeg anbefaler å vente på svar fra support på chat. Det tar normalt noen timer før de svarer. Quote
TurboJens Posted October 10, 2022 Posted October 10, 2022 Eg gjorde dette nett her ein dag, sleit litt med å koble til men det var berre å prøve fleire gongar. Eg var ei stund i tvil om det skulle vere store/små bokstavar eller med/uten bindestrek. Fasiten var at det skulle vere store bokstavar og med bindestrek. Gjekk nokre forsøk før det gjekk (Android 12, Samsung S20FE) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.