Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppsett tibber pulse


Anbefalte innlegg

Er kanskje ikke direkte hjemmeautomasjon, men fikk min tibber pulse i dag, men klarer ikke å koble opp i appen. Den står bare og søker uten å finne noe.

 

- Blinker blått til vanlig

-  Holder jeg inne reset-knappen så lyser den grønt, men går tilbake til å blinke blått når jeg slipper

- Holder jeg den lenge lyser det grønt, så blinker den rødt og grønt, før den etter relativt kort tid starter å blinke blått igjen.

 

Ikke noe av dette ser ut til å hjelpe på søkingen. Noen som har hatt liknende problemer, eller har noen tips? Fulgte ikke med noen manual, så er ikke så lett å vite hva alle lyskodene betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt ymse gitt, fikk kontakt med support på chat, til tross for tiden på døgnet, det var både at den trengte USB-strøm (selv om den ikke skal trenge det på min type måler) OG at passordet på måleren ikke var riktig.

 

Fikk beskjed om at de sender en ny om de ikke får fiks på at den trenger USB, fornøyd med kundeservicen.

Endret av ATWindsor
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, GeneralVirus skrev:

Ifølge instruksjonen i appen så skal den kobles til usb strøm når den settes opp første gang.

 

Det tror jeg kommer an på strømmåleren. Ingen slik beskjed hos meg (Kaifa). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Funket ikke hos meg da jeg bare koblet til HAN-porten ved første oppstart. Koblet til med USB (via en powerbank), så koblet jeg i HAN-porten. Da kom den opp og når alt var registrert i Tibber appen dro jeg ut USB-kabelen, og den har fungert siden. 

Endret av cortado
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Sorry for å ta opp en gammel tråd, men jeg sliter med samme problem. Dvs. at Tibber Pulse (Stormtrooper ed.) ikke vil koble seg opp. Eller...jeg får feilmeldingen "Kunne ikke koble til nettverket "Tibber Pulse" "
Jeg ser statuslyset lyser konstant grønt før jeg starter, og så blinker det mens den forsøker oppkobling. Så går den tilbake til fast grønt igjen etter at det feiler...

Jeg bruker iPhone, og har også forsøkt iPad. Jeg har koblet Pulse til USB-strøm, og jeg har forsøkt både med og uten kobling til HAN-port.

Hjemmenettverket er et TP Link Deco X60 mesh på 2,4GHz/5GHz

Jeg har spurt support, men har ennå ikke fått noe svar. Er det noen her inne som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Etter kontakt med support fikk jeg følgende tips derfra: hold inne reset mens du kobler til strøm over USB, slipp knappen etter et drøyt sekund...dioden lyser da lilla...i tillegg fikk jeg en annen ID jeg skulle bruke i stedet for den som var trykket på baksiden av enheten. Da funket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
howi skrev (1 time siden):

samme problem her, men support er visst opptatt for tiden.

Hva slags passord fikk du fra support ? Har de ett  passord som gjelder for alle ?

Jeg vet ikke hva slags passord det var, men jeg anbefaler å vente på svar fra support på chat. Det tar normalt noen timer før de svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gjorde dette nett her ein dag, sleit litt med å koble til men det var berre å prøve fleire gongar. Eg var ei stund i tvil om det skulle vere store/små bokstavar eller med/uten bindestrek.

Fasiten var at det skulle vere store bokstavar og med bindestrek. Gjekk nokre forsøk før det gjekk (Android 12, Samsung S20FE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.