Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-TRM2 Reset node meter


Anbefalte innlegg

Noen som har fått Reset node meter value til å fungere på ZTRM2/ZTRM2fx?  Altså nullstille kWh/forbruk. 

Fungerer på alt annet jeg har. Bare ikke heatit termostatene. heatit sier det ikke er noe feil med produkt/firmware og fungerer hos de. Men av erfaring stemmer det mest sannsynlig ikke siden det virker som standard svar fra de, selv om ting ikke fungerer hos noen andre eller man opplever feil. 

Prøvd på både Z-trm2 og fx utgaven. 

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man kan sende kommandoen, betyr det ikke at mottakeren (Heat it her) forstår hva du snakker om... meg bekjent støttet den ikke reset. Enda. Det burde imidlertid være mulig å legge den til via en firmware-update.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svarte på mailen at reset fungerte helt fint hos de og at den følgte zwave standarden. Så den som svarte viste nok ikke helt hva det var en gang virker det som. 

 

Veldig merkelig hvis den ikke har støtte for det. Alle andre zwave nodene jeg har med forbruksmåling støtter reset. 

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dennis87 skrev:

De svarte på mailen at reset fungerte helt fint hos de og at den følgte zwave standarden.

Øh... OK? De har jo tilsynelatende ikke implementert det.

 

Dette sier HomeSeer om støtte av "Meter Reset" for Z-TRM2fx (ja, jeg har nettopp inkludert 4 av 5 nye termostater):

image.png

 

Alle andre enheter jeg har som støtter "metering" har imidlertid dette:

image.png

 

De må jo gjerne si at de "følger Z-wave standarden", men de har da tydeligvis klart å tolke den annerledes enn andre produsenter...

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Fremdeles ikke noe nytt her?
I openHAB er det hele to Items med switch som heter noe som tilsier meter reset, men ingenting skjer om jeg slår bryterene på og av (som funker på feks fibaro veggplugger). Dette irriterer kraftig, da jeg liker å resette alle tellere ved månedsbytte.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

De bekrefter at det er umulig å resette kWh (selv med reset til fabrikkinstillinger) og sier videre "produktet er sertifisert og godkjent, det er ikke krav om resetting av kw måler i sertifiseringen som vårt produkt har gjennomgått, det er med andre ord ikke produktfeil ". 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.