Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Danalock v3 og Animous Heart


VidarF

Anbefalte innlegg

Hei, 
jeg har en Danalock v3 zwave som fungerer helt som den skal med BT og app. Problemet kommer når jeg skal registrere den på min nye hub - Animous Heart. Jeg kjøpte denne litt under tvil da jeg leste at mange mente både software og styring var tungvindt og ustabilt, men med så bred støtte for mange teknologier tenkte jeg det var et fornuftig steg opp da jeg fra før har en Telldus Tellstick med kun 433 støtte.  Det som skjer er at hub og lås finner hverandre uten problemer, men på tross av at jeg skriver inn korrekt sikkerhetsnøkkel (Ja, sjekket og trippelsjekket) så registreres låsen som en usikker enhet. Den vises bare som en zwave enhet som er registrert, og uten noen funksjonalitet ut over å skrive inn navn og velge kanal (?) Jeg har sendt mail både til Danalock og Animus, da jeg ikke er sikker på hvor årsaken til problemet ligger, men uten svar så langt. Er det noen her inne som har et godt råd for dette, da jeg er utålmodig og dette er viktig for meg ? Mye av poenget med lås og hub er å kunne styre adgang til heimen også når jeg ikke er hjemme, og det funker ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, men de var det, mindre enn en halvmeter. Har også forsøkt factory reset av låsen uten at det gjør noen forskjell. Samme skjer hver gang, pairing går fint men uten godkjent sikkerhet får man ingen funksjoner etterpå, selv om låsen kommer opp som ukjent enhet på huben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oppdatert: factory reset også av Animus hub, deretter legge låsen PÅ huben = pairing fungerte! Etter det har alt fungert som det skal. Tydeligvis viktig med minst mulig avstand når lås og hub skal "bli kjent" med hverandre. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, VidarF skrev:

Tydeligvis viktig med minst mulig avstand når lås og hub skal "bli kjent" med hverandre. ??

Ja, krypteringsnøkler skal utveklses og når det skjer er det vel en maksimal avstand på ca. 60 cm (2 fot).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte med å legge dem ved siden av hverandre, ca 30 cm fra hverandre først. Funka ikke tross mange forsøk. Først da de faktisk berørte hverandre ble det suksess. I følge support er S2 sikkerhet ekstremt følsom for forstyrrelser, og huben står sammen med diverse annet utstyr. Vet jo ikke om det er den avgjørende faktoren, men avstanden var eneste jeg endret på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.