Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Fibaro Roller Shutter 2 og markise


ReidarRoen

Spørsmål

Skal installere Fibaro Roller Shutter 2 til en markise med gammeldags mekanisk bryter på vegg (dvs. kablet styring - Somfy motor). Når jeg ser på hvordan det er koblet på gammel bryter og sammenlikner med koblingsskjema fra Fibaro mangler det kobling av en ledning (hvit ledning markert med gul strek på bildet). Min elektriker er ikke veldig oppegående på «smarthus bokser», og jeg må som regel fortelle han helt konkret hva han skal gjøre. Har ikke spurt han om denne greia enda, men kommer til uka.

 

Noen som har råd/info/tips å komme med?

 

0219b698859b26f5507df165ce8ffacc.jpg

 

afd81a6d1f728fbb1856f377ffab50c5.jpg

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Markisebryteren er topolet, så den «blå fasen» er koblet inn på «N» og ut på klemmen du har merket. Fibaro Rollershutter er beregnet for enpolig brudd, så den blå lederen inn skal kobles sammen med den hvite, også skal «N» på Rollershutter kobles til samme punkt...

 

se koblingsskjema for bryteren her: http://m.proff.elko.no/getfile.php/1392265/produkter/doc/EKO05869/Kobl5869.gif

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
3 timer siden, Hillmar skrev:

Markisebryteren er topolet, så den «blå fasen» er koblet inn på «N» og ut på klemmen du har merket. Fibaro Rollershutter er beregnet for enpolig brudd, så den blå lederen inn skal kobles sammen med den hvite, også skal «N» på Rollershutter kobles til samme punkt...

 

se koblingsskjema for bryteren her: http://m.proff.elko.no/getfile.php/1392265/produkter/doc/EKO05869/Kobl5869.gif

 

Supert og takk Hillmar! Da regner jeg med at brikkene faller på plass for elektrikeren til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.