Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Enervent TS 400 - Hjelp med Modbus


Reon

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et Enervent TS 400 anlegg fra 2015 som jeg ønsker å styre eksternt (via HA, Node-Red, whatever, etc).

 

Styringsenheten som følger med står på kjøkkenet, og styres via en enkel IR fjernkontroll. Den har dioder for å indikere viftehastighet (1-2-3), varmegjenvinning(av/på) og kjøkkemodus(av/på). Den er koblet opp med en nettverkskabel til aggregatet. Har ikke lyktes å få tak i noe dokumentasjon på hvordan dette systemet fungere.

 

Jeg er ikke noen hardware-guy, men ut i fra bildet, google og dere her inne så tolket jeg det til at denne har Modbus RTU over RS485. Har ingen erfaring med Modbus, men testet med en logikkanalysator (Saleae), og den finner et RTU signal med baudrate 9600. Er tilkoblet RJ45 kontakten over der det står RS485/VDD/(5V). Se vedlegg.

 

Spørsmål:
I vedlagte analyser endret jeg vifte-hastigheten fra minimum til medium etter ca 5 sekunder. Noen her inne noe ut av dette ? Hvis ikke, hva gjør jeg feil ? Er det i det hele tatt mulig uten dokumentasjon ?

 

Takk for svar :)


 

analyse-forsøk_1.txt

analyse-forsøk_2.txt

Enervent - Kontroll.jpg

Enervent TS 400 - eco2 plus.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.