Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Chromecast timeout?


Anbefalte innlegg

Driver og fikler med Chromecast av kamera fra Blue Iris. Jeg får fint opp bilde på Google home hub'en, men etter noen få minutter forsvinner videobildet og klokka kommer opp igjen (eller hva man nå har). Det ser ut som om det er en form for timeout som foregår, men jeg klarer ikke helt å finne ut av om det er i Google home hub eller som det er Home Assistant som stopper streamingen? Noen som vet?

 

Har kjøpt en Chromecast Ultra jeg skal koble opp til TVen for å se om det er annerledes der, men kanskje noen allerede har funnet ut av dette.

 

Forøvrig synes jeg det er utrolig vanskelig å finne dokumentasjon på Home Assistant -komponenter, det eneste jeg finner er den lett overfladiske beskrivelsen av komponenten, f.eks. https://www.home-assistant.io/components/cast/ - og forumet til HASS er like lite opplysende...:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og fikler med Chromecast av kamera fra Blue Iris. Jeg får fint opp bilde på Google home hub'en, men etter noen få minutter forsvinner videobildet og klokka kommer opp igjen (eller hva man nå har). Det ser ut som om det er en form for timeout som foregår, men jeg klarer ikke helt å finne ut av om det er i Google home hub eller som det er Home Assistant som stopper streamingen? Noen som vet?
 
Har kjøpt en Chromecast Ultra jeg skal koble opp til TVen for å se om det er annerledes der, men kanskje noen allerede har funnet ut av dette.
 
Forøvrig synes jeg det er utrolig vanskelig å finne dokumentasjon på Home Assistant -komponenter, det eneste jeg finner er den lett overfladiske beskrivelsen av komponenten, f.eks. https://www.home-assistant.io/components/cast/ - og forumet til HASS er like lite opplysende...:( 
Til info: Ikke lenge siden jeg migrerte over fra Homeseer til Home Assistant.

Uansett, jeg har 10 chromecast audio og 4 chromecast "tv" i huset, loggen fylles opp med timeouts fra samtlige av disse.
Etter hva jeg klarer å finne ut av så er dette et Chromecast/Google problem. Jeg fikk også hyppige timeouts og dropouts i Homeseer, spesielt om natten. Med Homeseer kjørende i Linux måtte jeg ty til Jon00 sin restart plugin for å restarte Spud sin Chromecast plugin.

Selv om jeg fikk timeouts i Homeseer, og det samme i Home Assistant, spesielt om natten, så virker de alltid når jeg skal bruke de.

Nå skal det sies at jeg kun streamer musikk og har ikke testet å caste camera over. Jeg bruker også Blue Iris, så jeg kan sikkert få prøvd ut dette også, dog kun til TV.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - betyr det at du opplever at musikk stopper mens du spiller av, eller er det bare i loggen det er synlig for deg?
Nei, opplever ikke dette. I Home Assistant så virker det på loggen som de dropper ut i et millisekund, men om det skjer mens jeg spiller musikk og ikke gjør at musikken stopper, eller om jeg har flaks og det aldri skjer mens jeg spiller musikk vet jeg ikke.
Det er spesielt rundt 02-04 på natten, samme som i Homeseer.

Som sagt, det eneste med dette som plager meg er at det logges, og at noen av Chromecast sonene legges til som nye entities med stigende nummer. Disse nye er dog frakoblet hele tiden, orginal entitien for media playeren er den som virker, så jeg sletter de nye.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.