Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Ny garasje, hvordan utstyr?


JohnMartin

Spørsmål

Hei,

 

Kommer elektriker for å ordne strøm i garasjen, men er usikker hva jeg trenger av utstyr der ute.

Må jo ha ett par bevegelses sensorer, men hva kan jeg bruke som tåler å stå i en iskald garasje om vinteren?

 

Det samme gjelder vel styring av lys også. Ser Fibaro dimmer 2 også bare går fra 0-35°c.

 

Hvordan har dere løst dette?

Tips mottas med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Har løst det med å sette inn varmepumpe i garasjen :P 

Er garasjen isolert? Da bruker det sjeldent og bli skikkelig kaldt selv uten varme. 

 

Har en Aeotec Multisensor 6 på kaldloftet over garasjen. Stått der hele vinteren uten noe problem. Og der er det stort sett nesten like kaldt som ute. Laveste den har lest er minus 15. Har den der for alarm og overvåking av luftfuktighet/temperatur. Så tror de fleste av disse sensorene fint tåler mindre temp enn det som står i manualen. Men veldig høy luftfuktighet og så kulde vil jeg tippe er et større problem. Så sørg for god lufting av garasjen skal du ikke ha varme der.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
4 timer siden, JohnMartin skrev:

Hva brukes rundt omkring til å styre port og detektere posisjon på porten?

Jeg har akkurat i dag fått montert porten i den nye garasjen. Jeg har planer om å bruke Fibaro Smart Implant til å styre den, den har til og med eget oppsett for det.

 

image.png

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal vurdere den som åpen/lukket. Kanskje det blir en sensor som @mk1 black limited bruker. Eller kanskje magnetsensorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
11 minutes ago, Moskus said:

 

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal vurdere den som åpen/lukket. Kanskje det blir en sensor som @mk1 black limited bruker. Eller kanskje magnetsensorer.

 

Bruker magnet sensor. Kommer vel an på port type, men for meg var det veldig greit å feste den mellom trekkskinne og arm som trekker døren opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.