Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ConBee 2


Preference

Anbefalte innlegg

13 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Sitat

What’s new? (not that much)

  • smaller and has a fresh look J
  • New micro-controller 32-bit ARM-Cortex-M0 instead of the 8-bit AVR based SoC used by ConBee/RaspBee
  • The serial protocol is 100% backward- compatible, so projects like Mozilla IoT and zigpy-deconz should just work without modifications
  • Firmware updates become ~ twice as fast
  • New bootloader and GCFFlasher which only use serial protocol and doesn’t need root access anymore (improved updates in Docker container)
  • Same as ConBee/RaspBee it has a power-amplifier for 30m indoor and up to 200m outdoor signal range
    (compared to the other popular CC2531 USB Stick without PA which provides ~ 5-8 m indoor range)
  • Always-on Watchdog
  • greater worldwide availability (like certification for Canada, Australia / New Zealand)
  • price tag stays roughly the same

 

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, aleks skrev:

 

Fordi jeg vil ha noe nytt. Hvem vil ikke ha "v2"? ?

 

Høres bare ut som fryktelig mye jobb med overføring av devicer fra en ConBee til en annen...uten å få noe igjen for innsatsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ZoRaC said:

 

Siste jeg så på GitHub er at restore ikke funker, men mulig de har fikset det? Sikker på at restore i hele tatt er mulig fra I til II?

 

Aldri hatt problem med å restore jeg? 

 

Tenker meg siden det er full bakoverkopibalitet så går det seg nok til. Tror det er mulig å sette begge inn i samme nettverk også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, aleks skrev:

Enda moro å prøve. Kjøpte den fra Dresden så kostet ikke mange kronene

 

Har du noe erfaring hvordan det blir med mva/toll å bestille rett fra Dresden? Summen går vel over 300,- grensa.

 


Svarer meg selv her. Hvis de følger boka og legger inn rette verdier så blir det

 
Resultat (i norske kroner)
Sum før fortolling 491,64
Toll (0 %) 0,00
Merverdiavgift (25 %) 122,91
Sum etter fortolling 614,55

 

I tillegg må du betale et gebyr til firmaet som fortoller varen for deg. For eksempel tar Posten 158 kroner for å fortolle denne typen sendinger. Dette gir en totalpris på 772,55 kroner.

 

Kilde: Importkalkulator med 51 EUR som er totalt inkl shipping to Norge.

 

 

 

Endret av Kropling
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christian skrev:

Det er vel mulig å ha to, en conbee og en zigbee, sånn at man får bedre dekning eller ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ja, men da må vel den ene bare fungere som router og da kan du like godt kjøpe en IKEA-pære. :) tror ikke man kan ha to coordinators i samme ZigBee-nett (men jeg er ikke sikker). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.