Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smartifisering av waterguard


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det finnes integrasjoner for waterguard over den frekvensen den bruker? Den har utgang for alarm og ekstern styring så det er mulig å bruke en fibaro binary eller en enkel esp for å skru av og på, men hadde vært best å kunne koble seg til det trådløse

 

 

8B9906E4-6F8C-4A4F-A542-054744D92792.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, aleks skrev:

 

Ja, tenkte meg det. Får heller bruke alarmintegrasjonen deres - lettere enn å bruke frekvensen

 

Denne må vel være midt i blinken for Fibaro Implant? :) to innganger for alarm/feil og en utgang til manuell stenging av vannet. 

 

Manual:

https://manuals.fibaro.com/content/manuals/en/FGBS-222/FGBS-222-EN-T-v1.0.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har nå testet, og kan bekrefte smart implat fungerer med waterguard :) Var bare en test i dag på automatisk kontroll av magnetventil (med manuell og zwave vannsensor) og innhenting av alarm fra waterguard.

 

Fine er den også støtter temperatursensorene som mange her bruker på VVB for å måle varme, så kan koble det til samme implant for de som trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På selveste WG? Siden du bare bruker en liten del av implanten som støtter flere enheter bruker du alarmkabelen som fulgte meg WG - du kan godt splitte strømkablelen, eller bruke egen (hvis strømmen på implant går, skrus vannet av automatisk)

 

Ellers er det enekelt. tenk deg implant sett fra fronten med den svarte delen fra deg

 

1. Strøm: høyre rød positiv 10-30V (Som sagt kan splitte eller bruke egen powersupply)

2. Strøm fra høyre nr2 blå GND

3. Alarm inn gul fra høyre - kobles til gul på WG

4. Alarm fra WG svar camme GND som pkt 2

5. WG Organge til svart kobling nummer 2 (skrukobling nr 2)

6. WG rød til svar kobling nummer 1 (skrukobling1)

 

5 og 6 er NC så hvis du skrur den på i systemet vil vannet skru seg av, ELLER hvis du tar strømmen på implanten vil vannet skru seg av.

 

Skal koble teknisk feil på den andre inputen

 

Skal du bruke tempsensor kan dette kobles også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25/04/2019 at 21:33, Hilmar said:

Nei, binary universal sensor mangler utgang som kan styres.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
 

Huh?

Den har da to outputs, akkurat som implant. Så vidt jeg kan se så er implant bare en ny versjon av universal binary sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Tor Magnus said:

Huh?

Den har da to outputs, akkurat som implant. Så vidt jeg kan se så er implant bare en ny versjon av universal binary sensor.

 

Jeg, jeg tror jeg kunne klart meg md binary sensoren. Tror implmanten egentlig bare er en UBS med cover. Uansett fungerte det med implanten, men de ser helt like ut utenom implant har cover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tor Magnus skrev:

Huh?

Den har da to outputs, akkurat som implant. Så vidt jeg kan se så er implant bare en ny versjon av universal binary sensor.

Forskjellen er at med Binary Sensor kunne man ikke styre reléene via Z-wave, men det kan Smart Implant gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Moskus said:

Forskjellen er at med Binary Sensor kunne man ikke styre reléene via Z-wave, men det kan Smart Implant gjøre.

 

Da er det oppklart. Jeg har i hvert fall 5 implants her og de verifisert til å fungere fint med WG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, HansHG said:

Meget interessant lesing.

Kunne du lagt ut et bilde av WG med implanten?

 

 

Dessverre ikke så mye å vise, da jeg bare har testet den, men her er et bilde av testoppsettet. 

 

Skal koble den permanent til DC-adapteret til RING-dørklokken (DIN-modul) så kan jeg kjøre ring + wg kontrollpanel + rele) fra samme siden alt skal stå ved siden av hverandre uansett.

 

 

IMG-0296.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg koblet opp min Implant mot WaterGuard slik som du har beskrevet aleks.

Implant fungere inn mot home assistant og jeg kan skru av og på ventilen på vanninntaket gjennom home assistant.

Jeg tenkte jeg skulle teste om jeg fikk en alarm i home assistant når en av sensor stripene til WG ble utløst, men det fikk jeg ikke.

Jeg regnet med at vitsen med å koble den gule alarm signalet fra WG inn på Implant var å sende alarm signal til home assistant.

Jeg har to Aqara water sensor som jeg vil at skal utløse alarm på WG gjennom home assistant hvis de blir våte.

Får du opp alarm i home assistant gjennom WG eller har jeg gjort noe feil?

 

WGImplant.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.