Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Recommended Posts

Posted

Noen som har testet denne - link?

Har en ZigBee røykvarsler som blir "borte" i deCONZ en gang i blant, og mistenker det er p.g.a. av avstand. Denne signalforsterkeren ville i tilfelle være en billig løsning for å fikse på det.

0594979_PE675908_S5.jpg

• 1 month later...
Posted
På 25.4.2019 den 8.35, mk1 black limited skrev:

Den fungerer veldig bra. :)

Hvordan har du den implementert? har prøvd den selv, men ser ut til at den ikke helt kommer inn i DeConz, og får ikke sett en del dingser som burde vært tilgjengelige med denne i bruk.

Posted (edited)

Ikke så lett å se i DeConz når jeg kjører Raspbian Lite uten GUI og tilkoblet skjerm... Prøvde å installere GUI og kjøre x-forwarding til PC-en, men DeConz tryna før det kom igang

Red: går det an å ta ut pinnen og koble til PC for å legge til/sjekke, eller ligger konfigen på Pi-en?

Edited by baronKanon
spørsmål om PC
Posted
2 minutter siden, baronKanon skrev:

Phoscon-GUI er web-basert, men DeConZ-GUI er mer på nerdenivå og er en applikasjon.

Skjønner, har ikke fått satt opp DeConz selv enda, men da kan det kanskje være lurt å kjøre et OS med GUI fremfor å kjøre det hodeløs.

Posted
2 hours ago, baronKanon said:

Ikke så lett å se i DeConz når jeg kjører Raspbian Lite uten GUI og tilkoblet skjerm... Prøvde å installere GUI og kjøre x-forwarding til PC-en, men DeConz tryna før det kom igang

Red: går det an å ta ut pinnen og koble til PC for å legge til/sjekke, eller ligger konfigen på Pi-en?

Config ligger på PI'en (mener jeg). Bruker VNC mot en Pi selv, fungerer fint.