Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Erfaringer med nye Elko ESH Home Gateway


Anbefalte innlegg

Jeg fikk de i posten i går og monterte de opp. Dimmerne linket seg opp til Gateway uten problemer, men kun 1 av 5 termostater vil linke seg til Gateway. Det finnes lite informasjon om disse termostatene og hvordan man låser evt problemer på elko sine nettsider. 

 

Så nå har jeg googlet meg rundt uten å finne en løsning. Har også sendt mail til Elko, og venter på svar derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på hvordan det går med oppsettet ditt, så kom gjerne med en oppdatering når du har fått svar fra Elko.

Jeg har 4 soner med varmekabler på hytta og trenger et system jeg kan stole på. Jeg hører om alt for mye ustabilitet med HeatIT termostatene og ønsker Elko eller Micromatic termostater. Micromatic har ingen god løsning på app-styring (kun web), så da er det egentlig bare Elko igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i forbindelse med Elko. Jeg hadde allerede prøvd alle løsninger de foreslo for å løse problemet, så de sender meg nye termostater da de andre muligens er ødelagt. 

 

Er forsåvidt fornøyd med den ene som har koblet seg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg mottatt 4 nye termostater, og alt fungerer helt supert. Veldig rart at 4 stk var ødelagt første gang jeg fikk de levert, men Elko var veldig behjelpelige. 

 

Det er enkelt å sette opp rom og "steminger" for å enkelt styre flere termostater/lysbrytere samtidig. Fjernstyringen fungerer helt supert, så dersom du har internett på hytta vil jeg tro at Elko sin løsning passer perfekt. 

 

Den nye appen legger opp til at man kan koble opp både Osram Lightify, Ikea Trådfri og Philips Hue. Jeg har Hue brigde 1, men får ikke koblet den opp, mulig det kun går med Hue brigde 2, men umulig å finne informasjon om det. Det er også mulig å legge til Elko Powerplug, men finner ikke noe mer informasjon om denne. I pakningsvedlegget som følger med er det også bilder av flere nye ESH produkter. Så virker som om Elko jobber med flere nye produkter vi kan glede oss til. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det løste seg, men svakt med feil på 4 av 5 termostater. Har lyst til å prøve denne løsningen på hytta allikevel. Micromatic er det andre alternativet. Venter på pris på begge løsningene.

Kunne du lagt ut noen bilder av styringen i app’en til Elko?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder fra appen. God og oversiklig hovedmeny som viser tempertur og om lyset er på.

Inne på hvert enkelt rom ser vi valgt temp og målt temp, og kan lett endre både temp og lys.

Appen virker som nevnt tidligere åpen for mye annet, men har ikke fått testet det enda.

En kalender gjør det mulig å styre dag og nattsenk. Hver obs på at dersom du setter på «ferie»stemning hvor alle termostater skal senkes i en uke eller to, vil fortsatt det du har lagt i kalenderen ta over. Så faste kalenderoppføring må slettes før den settes i ferie. 

Siste bilde viser hva som kan kobles til gateway. Ser ut som om det kommer noen nye saker i fremtiden

2DCAA78B-D89D-43C0-9DB8-F67458F67DF3.png

C4304D15-3729-448A-A407-2D79A083C06D.png

DF2F086E-1DCB-40A4-AE55-0755E0ACABD5.png

56243106-C2B8-4FA1-8E36-C5FCE77B2CB0.png

16DC68C3-6E01-41A2-B072-32AF680706BA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.