Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

IDlock 150 - Lar seg ikke legge til


Moskus

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, toonwolf skrev:

Jeg bruker som regel BLLock. Den har støtte for IDL150

Joda, men høres ut som overkill å bruke en plugin for det, har aldri helt forstått poenget med BLlock. Kan man f.eks. synkronisere brukere over flere låser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Moskus skrev:

synkronisere brukere over flere låser

Nei det er ikke mulig å synkronisere brukere mellom flere låser, men det er en funksjon som jeg skulle ønske var mulig. Jeg har 13-14 b brukere med forskjellige koder og pr nå har jeg 2 låser, men i løpet av mai/juni kommer det 2 til. Nå er det ikke slik at kodene endrer seg så ofte, men av og til er det behov for å gjøre dette. Da hadde det vært praktisk å kunne synkronisere koder mellom låser. Dette finnes det sikkert noen som har laget script for også. Hovedgrunnen til at jeg bruker BLLock er fordi den har en fin Activity log som viser hvem som låste opp døra. Problemet er at den fungerer ikke pga bugen med timing som gjør at om du åpner døra før "tuddelutt" vil låsen ikke rapporterte hvilken kode som ble brukt for å låse opp. Jeg synes også at BLLock er bedre enn den innebygde Z-wave pluginen siden du får mulighet til å velge kodeplassering når du oppretter koder. Jeg kan skjønne at om du kun har 2 eller 3 koder til en lås at det virker som overkill, men så snart du har mange koder er det veldig praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, toonwolf skrev:

Problemet er at den fungerer ikke pga bugen med timing som gjør at om du åpner døra før "tuddelutt" vil låsen ikke rapporterte hvilken kode som ble brukt for å låse opp.

Ja, den har jeg allerede begynt å irritere meg seriøst over! :( 

 

9 timer siden, toonwolf skrev:

Jeg synes også at BLLock er bedre enn den innebygde Z-wave pluginen siden du får mulighet til å velge kodeplassering når du oppretter koder. Jeg kan skjønne at om du kun har 2 eller 3 koder til en lås at det virker som overkill, men så snart du har mange koder er det veldig praktisk!

Ah, OK. Ser poenget. Men jeg har brukt Events på å opprette koder i mange år nå, så kanskje jeg fortsetter med det. Men skal innrømme at å ha 3 låser med koder og brikker er verre enn kun 1. ;)

 

Spørsmål to: Bruk av RFID-brikke gir ikke informasjon om hvilken brikke som er brukt? Dette er riktig (dvs en kjent feil)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moskus skrev:

Ja, den har jeg allerede begynt å irritere meg seriøst over! :( 

 

purret på ID Lock nå for å høre om den har rykket opp på prioriteringslista

2 minutter siden, Moskus skrev:

Spørsmål to: Bruk av RFID-brikke gir ikke informasjon om hvilken brikke som er brukt? Dette er riktig (dvs en kjent feil)?

Kan ikke svare på dette. Alle mine RFID-brikker ligger å støver ned i en skuff og har derfor ikke brydd meg om å teste eller finne ut av det. Bruker kun kode eller automatisk opplåsning via events.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fy H**** jeg hater denne låsen. Fikk den etter masse frustrasjon sist til å virke sånn passe passe, men etter en liiiiten knekk på z-wave dingle som resulterte med at jeg måtte legge all inn på nytt. Var denne dritten det jeg gruet meg mest til. Nå har jeg stått i snart 1 time å surra med de jævla pipelydene å har vel snart epilepsi av blinkene fra låsen!!.

 

Har fått resatt, lagt inn ny master kode og valgt korrekt hengsle retning. Oppdatert er også nå utført, men legge seg te nettverke det nekter den dritten. Har lest tråden her å holder z-wave controller med 3mm avstand her uten virkning.

 

Det er like før jeg kaster hele døra med låsen på dynga. 

Noen som har noen råd de tør presentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Baron skrev:

Fantastisk produkt. 

Enig! Jeg liker våre mer og mer! :) 

 

 

23 timer siden, Baron skrev:

Noen som har noen råd de tør presentere?

Ja. Flytt Z-wave dongle (på en eller annen måte) innen 10-20 cms avstand fra låsen. Da fungerer det hver gang. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne fungerer utmerket hos meg. Har flyttet hele z-wave ifra Fibaro HC til HomeAssistant med z-stick nå. Sålenge du bruker secure-node så fungerer det utmerket. Jeg har også z-stick på en server i en annen del av huset og har ingen problemer med å adde eller remove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.