Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Magnetstripe for Xiaomi Roborock skjult i gulv


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med å skjule den magnetiske begrensertapen for støvsugeren i/under gulvplankene?

Jeg legger nytt gulv og tenker å få inn en stripe øverst i trappa - men usynlig...

Vil det magnetiske feltet bli sterkt nok, eller MÅ den ligge oppå gulvet, slik at støvsugeren fysisk treffer den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har heller andri falt ned i løpet av et par års kjøring. Men kanskje jeg skal ta en sensorrens for sikkerhets skyld , mener jeg så melding fra støvsugeren om at det trengs, for noen måneder siden...

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har 3 stk roborock V2i huset, den jeg har i 1 etg kjørte ned trappa og stoppet i en haug med skittentøy.

Hadde aldri opplevd dette før med mine roboter, men tror det var en sorte T-skjorte som var årsaken.

Den lurte drop sensoren til å tro alt var ok.

Roboten datt ned ett trappetrinn før den stoppet. Heldigvis ingen skade  på robo  :)

Det har ikke skjed igjen etter at forbutt skiltet for "skittentøy i trappa" kom opp :)

 

Har hatt en del kluss med kart for no-go-soner, kartene har blitt forvrengt å robotene har brukt evigheter  til å finne veien hjem.

Dette har skjedd flere ganger, men har en mistanke om at det er ungene som har flyttet på roboten.

Har ikke opplevd dette selv når jeg har vært hjemme. (borte fra hjemmet i 3-4 uker i slengen)

 

Skal teste ut magnet tape mot parket. Kjøpte i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.