Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro RGBW assosiasjon mot HeatIT Z-Push Button 8


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Prøver som tittelen sier og assosiere en Fibaro RGBW kontroller med HeatIT Z-Push Button 8.

På RGBW kontrolleren er IN4 assosiert mot Z-Pushen.

Og på Z-Pushen er Group3 assosiert mot RGBW kontrolleren.. Rett tanke gang at det må gjøres slik i HA?

Iallefall så fungerer det greit, får styrt IN4 kanalen, men når jeg drar ut strømmen på RGBW-kontrolleren og så slår på lyset igjen, så er det blå aktig, virker som at alle 4 kanalene er på.

På RGBW-kontrolleren så har jeg prøvd forskjellige verdier på parameter 14 uten at det blir noe forskjell.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, slippern skrev:

en når jeg drar ut strømmen på RGBW-kontrolleren og så slår på lyset igjen, så er det blå aktig, virker som at alle 4 kanalene er på.

Det er nok riktig. Løsningen er å ikke dra ut strømmen på RGBW-kontrolleren. ;)

 

Tror ikke parameter 14 har noen påvirkning her.

 

 

Men du kan sjekke at parameter 16 er satt til 1.

image.png

 

Mine er det, og ofte husker de RGBW-status hvis strømmen går (vi har hatt elektrikere som har tatt strømmen en del ganger i løpet av våren) men ikke alltid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømbrudd skjer jo... og da blir lyset blått når strømmen kommer tilbake og jeg slår på lyset via bryter.

 

Parameter 16 er satt til 1.. Virker ikke som han husker... 

Info, Node002, Response RTT 38 Average Response RTT 43
Detail, Node002, Refreshed Value: old value=1, new value=1, type=list
Detail, Node002, Changes to this value are not verified
Info, Node002, Received Configuration report: Parameter=16, Value=1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2019 den 9.57, Moskus skrev:

Hvis det skjer så ofte at det er irriterende at RGBW-controlleren mister status, så hadde jeg nok startet med å løse det problemet...

Mistenker at Fibaroen trenger en firmware oppdatering.. 

På 30.4.2019 den 10.26, hkmod25 skrev:

Hadde nok vært enklere, men vurderer og bytte ut RGBW med "vanlig" varmhvit led strip.. Og da ryker Fibaroen også ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, slippern skrev:

Mistenker at Fibaroen trenger en firmware oppdatering.. 

Det er mulig at det ville løse problemet, men er i praksis umulig for oss som ikke bruker Fibaro HC som hjerne...

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Moskus skrev:

Det er mulig at det ville løse problemet, men er i praksis umulig for oss som ikke bruker Fibaro HC som hjerne...

Ja fryktelig irriterende, er den største grunnen til at Fibaro ikke er ettertraktet her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, slippern skrev:

Mistenker at Fibaroen trenger en firmware oppdatering.. 

Hadde nok vært enklere, men vurderer og bytte ut RGBW med "vanlig" varmhvit led strip.. Og da ryker Fibaroen også ut..

Det finnes vel stor utvalg av komplette Z-Wave S2 og ZigBee 3.0 LED drivere (Constant Voltage og Constant Current type) for 1-farge, CCT, RGBW, RGB+CCT:

https://www.tronika.no/no/search?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=LED+driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, slippern skrev:

Ja fryktelig irriterende, er den største grunnen til at Fibaro ikke er ettertraktet her i huset.

Joda. Men de ellers gode produkter. Jeg bytter ikke ut Dimmer 2 med det første, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Moskus skrev:

Joda. Men de ellers gode produkter. Jeg bytter ikke ut Dimmer 2 med det første, for å si det sånn.

 

Har problemer på Fibaro Dimmer 2 og assosiasjoner når den er inkludert secure, har prøvd paramter 27 og satt verdien til 0 slik at assosiasjoner skal sendes usikkert..

Men neida, ingenting skjer når jeg trykker på HeatIT Z-Push Button 8..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, slippern skrev:

Har problemer på Fibaro Dimmer 2 og assosiasjoner når den er inkludert secure, har prøvd paramter 27 og satt verdien til 0 slik at assosiasjoner skal sendes usikkert..

Men neida, ingenting skjer når jeg trykker på HeatIT Z-Push Button 8..

Så legg den inn non-secure. ;)

 

Den parameteren er for at Fibaro sender kommandoer til assosierte noder usikret. Men det betyr ikke at den kan ta imot usikret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2019 den 12.48, Moskus skrev:

Så legg den inn non-secure. ;)

 

Den parameteren er for at Fibaro sender kommandoer til assosierte noder usikret. Men det betyr ikke at den kan ta imot usikret.

 

Skal nevnes at jeg prøvde med både Fibaro Dimmer 2 og HeatIT som secure, men det fungerte ikke.

Nå er begge unsecure og det fungerer..

Endret av slippern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hkmod25 skrev:

Dette er på grunn at Fibaro RGBW enhet kan bli inkludert BARE som non-secure. Som følge av dette, respektive kontroller skal også bli inkludert som en non-secure node.

 

Har endret innlegget, var Fibaro dimmer 2 og HeatIT som var lagt til secure, Fibaro RGBW er jeg klar over at den ikke kan legges til som secure. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, hkmod25 skrev:

Fibaro Dimmer 2 (FGD-212) har støtte for S0 security. Det samme for HeatIT Z-Push Button 8. Så om du ikluderer begge som secure nodes så skulle de virke med hverandre etter assosiering...

Ja det trodde jeg også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.