Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kan man sette opp bryter med forskjellige parametre


Sture00

Anbefalte innlegg

Har Z-Wave alarm som kan fungere som alarm eller ringeklokke. Er det mulighet å lage en bryter til forkjellige melodier eller alarmer eller må man stille inn èn alarmtype/ringelyd og kun bruke den? Tenkte om det var mulig å lage en on/off switch med et sett med parametere og en med andre verdier? 

 

parameters1.JPG

parameters.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg lager en virtuel device og setter opp et event som bytter parameter så må jeg likevel kjøre en action etterpå i samme event som skruer devicen på med ny parameter? Er parameter satt kun for dette eventet eller blir det lagret slik at den parameteren som var gjeldene før eventet ble kjørt er da erstattet av ny satt parameter endret fra event... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sture00 skrev:

Hvis jeg lager en virtuel device og setter opp et event som bytter parameter så må jeg likevel kjøre en action etterpå i samme event som skruer devicen på med ny parameter?

1. Lag Virtuell Device.

2. Sett opp "CAPI" dvs. kommandoer og status'er under Status Graphics tab'en.

F.eks.

Verdi = 0. Tekst = "Ding dong".

Verdi = 1. Tekst = "Alarm"

 

3. Event.

IF virtuell_device Is Set To "Ding Dong"

THEN Z-wave action parmater X SET TO value Y.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.