Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Slette Z-Wave devicer


Sture00

Anbefalte innlegg

Etter et par mislykkede forsøk med å pare en Danalock med Aeotech Z-Stick ser jeg at det har dukket opp et par devicer jeg ikke får slettet. De ligger kun under Z-Wave/Node Information og ikke under Device List. Burde jeg få de fjernet og kan de fjernes? 

z-wave1.JPG

z-wave2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noder ekskluderes før man fjerner tilhørende devicer.

 

Du kan se om HomeSeer lager devicer for dem ved å gå til Plugins -> Zwave -> Controller Information -> Ditt Interface -> Import Node Info from Controller and Scan Devices.

image.png

 

Når du har fått opp devicer, går til til Root (sannsynligvis kun den devices som blir laget per node), går til Z-wave tab og velger "Remove bad node".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Sture00 skrev:

Etter et par mislykkede forsøk med å pare en Danalock med Aeotech Z-Stick ser jeg at det har dukket opp et par devicer jeg ikke får slettet. De ligger kun under Z-Wave/Node Information og ikke under Device List. Burde jeg få de fjernet og kan de fjernes? 

Selve installasjonsmåten ser ut til å bli en stor feil.

Låsen skal alltid inkluderes som en SECURE node (og med ganske kort avstand til respektive interface enhet som i sin rekke er tilkoblet PC).

Aeotec Z-Stick sin "feature" ved å legge enheten først i stikken og etterpå importere i softvaren  KAN IKKE BRUKES MED LÅSER.

Endret av hkmod25
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke device laget for noen av nodene. Men de forsvant da jeg fjernet de via Remove Bad Node. 

Da skal jeg neste gang ikke prøve å pare nye enheter med å ta ut Z-sticken av Homeseer. Var da enkleste løsning jeg kom på når jeg skulle pare låsen så allerede var montert i døra. 

 

z-wave3.JPG

z-wave4.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, hkmod25 said:

Selve installasjonsmåten ser ut til å bli en stor feil.

Låsen skal alltid inkluderes som en SECURE node (og med ganske kort avstand til respektive interface enhet som i sin rekke er tilkoblet PC).

Aeotec Z-Stick sin "feature" ved å legge enheten først i stikken og etterpå importere i softvaren  KAN IKKE BRUKES MED LÅSER.

 

 

Lærte det på den harde måten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Danalock er det ganske lett å gjøre ting på en RIKTIG måte. Bare ett klikk og låsen er demontert fra døren.

I HS sørg å krysse for "SECURE" inclusion.

Etter inkludering la låsen ligge i ro i 5-10 minutter ved siden av interface/PC (slik at alt data blir utvekslet mellom låsen og softvaren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.