Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HomeSeer/DeConz vil ikke ha flere Tradfri pærer.


Einar

Anbefalte innlegg

Jeg har 28 noder controller ikke medregnet. Så ser jeg et sted at DeConz ikke klarer mer enn 32 enheter. Hva!? 32 enheter er jo ingenting om man skal ha "alt på nett" i et møblert hjem.

 

Men jeg har jo ikke kommet til 32 ennå heller. Og jeg mener jeg har inkludert 2 Xiaomi dør/vindussensorer etter at jeg fikk problem med å legge til flere pærer. Og det gikk greitt.

Og det er et lass flere dør/vindussensorer på vei. De koster jo nesten ingenting, så kan jeg sanere mitt ledningsbundne sensorsystem. Men! Om grensen på 32 er reell så har jeg jo det problemet uansett.

 

Jeg har prøvd å inkludere gjennom HomeSeer og DeConz webapp. Lampene er først koblet opp mot Ikea hub for å oppdatere firmware som nå rapporteres som 1.3.009 på pærene og 1.2.223 på fjernkontroll.

 

1. Er det virkelig ikke mulig å inkludere mer enn 32 enheter?

2. Hva skal jeg gjøre for å inkludere flere lamper?

 

Siste nytt! : Nå fikk jeg inn "Lampe 18". Dette etter å ha oppdatert DeConz til 2.05.64. 

Men det er fortsatt 3 lamper jeg ikke får inkludert. Jeg ser i WebApp at de ikke er på kanal 11 som gateway benytter. De er på 15, 20 og 25. Kan dette være problemet og isåfall hvordan løser jeg det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge dokumentasjonen skal deConz støtte 200 devicer. Men jeg er faktisk litt usikker på hva de mener med en device. Er det fysiske enheter (noder), eller teller temperatur, fuktighet, bevegelse etc. som hver sin device? Jeg er nå nær oppunder 200 deConz devicer i HomeSeer, men antallet fysiske enheter er 50-60. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 er antall batterinoder som kan være direkte koblet mot deCONZ, mener jeg. Så så lenge du har noen pærer, så øker antallet (siden sensorene da kan kommunisere via dem). 

 

En del har slitt med ikea-pærer i nyere versjoner. Løsningen har da vært å legge de til via det gamle webgrensesnittet (open network, slå pæren av/på 6 ganger). Prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er stort sett det jeg har brukt da jeg kan se at pæra faktisk er der. Og for sikkerhets skyld har jeg også prøvd å resette den gjennom WebApp.

Også fordi jeg får noen kryptiske feilmeldinger fra JowiHue i loggen. Så jeg tenker det er greit å inkludere uten å bringe inn JowiHue/HS som mulige feilkilder.

Disse pærene har jeg hatt liggende ganske lenge, men de er jo oppdatert nå til siste firmware versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får pærene inn etterhvert på pur stahet. Prøver igjen og igjen og til slutt går det. Uten at jeg kan se hva jeg gjorde forskjellig. Men alltid med WebApp som jeg kjører over VNC til Raspberry med deConz. Det kan se ut som det er best å kjøre Open Network for så i en helsikkes fart resette pæra ( 6*av/på) og dytte den helt oppi gateway.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.