Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google Nest hub / Nest Hub Max og Homeseer?


Anbefalte innlegg

2 timer siden, Hillmar skrev:

Kan bekrefte tvilen din. Du kan ikke installere apps på Home Hub og den har ingen nettleser...

Synes det er et veldig merkelig valg av Google. Av alle ting å ikke støtte så velger de å ikke inkludere en nettleser i et produkt som skal stå på f.eks. en kjøkkenbenk og være nyttig...

 

Nei, jeg holder meg til 24" skjermen min, jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Moskus said:

Synes det er et veldig merkelig valg av Google. Av alle ting å ikke støtte så velger de å ikke inkludere en nettleser i et produkt som skal stå på f.eks. en kjøkkenbenk og være nyttig...

 

Nei, jeg holder meg til 24" skjermen min, jeg. :) 

Jeg er ikke sikker på om brukervennligheten til en nettleser på et produkt som Home Hub hadde blitt god nok til at det hadde vært noe særlig verdi i det. Da tenker jeg på bruk av nettleser i tradisjonell forstand (surfing), som krever bruk av On Screen Keyboard.

 

Om du tenker på bruk av nettleser for å kunne kjøre GUI for et automasjonsystem så hadde det kanskje vært brukenes, men jeg tror det er en veldig liten gruppe av de potensielle kundene som er interessert i (eller i alle fall som tenker på at det burde vært mulig) dette.

 

Men for oss som ER interessert i slik så skulle jeg gjerne ønske meg en sammensmelting av Home Hub og mulighetene du har i 24" skjermen din :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hillmar skrev:

Jeg er ikke sikker på om brukervennligheten til en nettleser på et produkt som Home Hub hadde blitt god nok til at det hadde vært noe særlig verdi i det. Da tenker jeg på bruk av nettleser i tradisjonell forstand (surfing), som krever bruk av On Screen Keyboard.

OK. Jeg er sikker på det. ;)

Vi bruker det hele tiden.

 

Bare det å kunne dra opp et enkelt nettsøk når det gjøres lekser uten at det er skal forsøkes å uttale det med stemme, gjøre bildesøk, youtube, vise andre kalendere enn de som er innebygde i Google, andre epost-kontoer, informasjon fra skolen, kjøre Spotify, etc. Den skjermen vi har på kjøkkenet er blitt husets mest brukte PC. Den er alltid tilgjengelig og den kan alt.

 

Jeg forstår tanken til Google, selvfølgelig. Men det betyr ikke at jeg liker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Moskus said:

Bare det å kunne dra opp et enkelt nettsøk når det gjøres lekser uten at det er skal forsøkes å uttale det med stemme, gjøre bildesøk, youtube, vise andre kalendere enn de som er innebygde i Google, andre epost-kontoer, informasjon fra skolen, kjøre Spotify, etc. Den skjermen vi har på kjøkkenet er blitt husets mest brukte PC. Den er alltid tilgjengelig og den kan alt.

Siden jeg ikke har prøvd et oppsett slik som dere har så kan jeg selvfølgelig ikke uttale meg bastant. Men har jeg forstått det riktig at dere benytter 24" touch skjerm som henger på veggen (vertikal skjermflate), med On Screen Keyboard, til dette?

For meg høres det fryktelig tungvint ut å skrive på en slik skjerm...

 

Jeg vil heller ikke benytte stemmestyring til tingene du lister opp. Da fisker jeg heller opp telefonen som fikser det meste av dette på et blunk.

 

Men vi behøver jo ikke alle å ha de samme preferansene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hillmar skrev:

Siden jeg ikke har prøvd et oppsett slik som dere har så kan jeg selvfølgelig ikke uttale meg bastant. Men har jeg forstått det riktig at dere benytter 24" touch skjerm som henger på veggen (vertikal skjermflate), med On Screen Keyboard, til dette?

For meg høres det fryktelig tungvint ut å skrive på en slik skjerm...

Det er ikke den skjermen at jeg skriver lange avhandlinger på, for å si det slik. Fungerer som å skrive på et nettbrett.

 

19 minutter siden, Hillmar skrev:

Jeg vil heller ikke benytte stemmestyring til tingene du lister opp. Da fisker jeg heller opp telefonen som fikser det meste av dette på et blunk.

Hvilket årstall er dette? 2017, lizzom? :P 

 

 

Vi har hatt en slik touchskjerm på kjøkkenet siden før iPad kom. Mulig vi er påvirket av vane, men ville nok ikke klare oss uten. Synd at Google ikke ser potensialet, jeg har følelsen av at denne skjermen blir nyttig for mange, men fremdeles et stort uutnyttet potensiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke installere apps på Home Hub. Men alle de Homeseer elementer du styrer via stemmen, dukker opp i Hub'en, og dermed kan du slå av på lys etc ved å trykker på skjermen på Hub'en. Er faktisk ganske elegant synes jeg. Se fra 5:50 på denne 

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Johs. skrev:

dukker opp i Hub'en, og dermed kan du slå av på lys etc ved å trykker på skjermen på Hub'en

Tja... Alexa har hatt dette en god stund. Helt greit, men siden ikke helt det samme som HStouch på en 10" skjerm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har kjøpt Nest Hub da jeg trodde jeg kunne bruke display på denne til styring av lys osv. 

Har en Animus Heart som jeg har knyttet opp mot Google Assistant. Stemmestyring fungerer til en viss grad, men når jeg prøver slå på lys via display blir det kræsj.  

Dette er når norsk språk er satt i Assistant. Hvis derimot engelsk språk velges, da fungerer det.

Nå er det en stund siden jeg testet dette. Noen som har prøvd med norsk språk valgt å fått dette til å fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.