Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Flytte deconz


Anbefalte innlegg

Min Raspberry Pi som kjører deConz har dessverre delvis avgått med døden, og eth0 er ute av drift :(
Har holdt på ett par dager med div. feilmeldinger nå, men ser at de er til liten nytte.
Noe er også blitt galt i os'et (tror jeg ihvertfall), så jeg sliter litt med å få nettverk til å virke ved å bare flytte over kortet til en annen pi.

 

Derfor: Er det noen som har noe tips til hvordan jeg kan lage backup av deConz?  Det som er beskrevet på nett forutsetter jo bruk av Phoscon. (Jeg har backup fra Phoscon, men er litt usikker på om de aller siste endringene er der, så det er jo greit å ha en ferskest mulig fil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du opp wifi da? Normalt sett må du bruke backup export fra sticken. Tar du backup av selveste filsystemet (deconz), reinstallerer og overskriver filene så burde du få nok opp til å ta en backup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke opp wifi heller nei..

Fant ut at de filene jeg trengte lå her: ~/.local/etc/dresden-elektronik

 

Kopierte det over på en usb-stick, installerte deconz på en ny pi, kopierte inn filene, og å langt ser det bra ut :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.