Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Strøm til pad samt Aeotec Multisensor


TomB

Anbefalte innlegg

Jeg bygger inn en liten gang nå og der tenkte jeg å lage mulighet for å ha en pad/betjening for smarthuset, samt å ha en bevegelses-sensor i taket for lys osv. I den anledning har jeg mulighet til å strekke nettverk ut, fra en POE switch, og jeg lurte litt på hva dere bruker for å drive disse enhetene på strøm ute på punktet?

 

Jeg antar jeg kan bruke en POE -> micro USB converter til Aeotec sensoren, men er det nok strøm fra POE til å drive en pad? Antar jeg må ha en Android pad siden det er utfordringer med iPads og skjermsparer osv.

 

Noen gode tips, gjerne med link til produkt dere bruker? Jeg setter inn store veggbokser eller takbokser inne i veggen/taket der dette skal sitte så jeg kan åpne opp i etterkant for å putte inn utstyr så lenge det ikke er for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13/05/2019 at 09:23, Moskus said:

Jeg har trukket CAT6 til alle multisensorer, men bruker ikke PoE på dem. Kun en 5V strømforsyning i patcheskapet.

 

Har du en fornuftig overgang fra TP til 5V micro-USB/lightning etc ute i endepunktet? Hva med i skapet, kobler du bare inn direkte fra TP-kabel på strømforskyning eller bruker du en overgang der og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.