Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tibber Pulse sluttet å gi sanntids strømforbruk


Anbefalte innlegg

Innlesing av sanntidsforbruk har fungert problemfritt siden jeg monterte inn Pulse for 6 uker siden. i går oppgraderete jeg hassio til 0.92.2.

I går, kl 12:00 slutten den å rapportere sanntidsforbruk. Home Assistant rapporterte "Unknown" og Tibber-appen viste ikke forbruket.

 

1000540099_Skjermbilde2019-05-13kl_07_50_01.png.4888fafdaf53e63477f629a69d187b0d.png

 

Jeg restartet Tibber Pulse (tok ut nettkabelen fra strømmåleren) og satte den inn igjen. Deretter sjekket jeg at Tibber-appen viste forbruket. Det gjorde den.

 

I Home Assistant fikk jeg melding i Lovelace om at "Enheten er ikke-nummerisk: sensor.real_time_consumption_buskogen_88"

Her er fra ui-lovlace.yaml

      - type: gauge       entity: sensor.real_time_consumption_buskogen_88       min: 0       max: 12000       severity:         green: 700         yellow: 5000         red: 7000     - type: gauge       entity: sensor.electricity_price_buskogen_88       min: 0       max: 1       severity:         green: 0.2         yellow: 0.6         red: 0.8

 

Når jeg startet Home Assistant på nytt kom dette i loggen.

Timed out when connecting to Tibber:  Traceback (most recent call last): File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/tibber/__init__.py", line 89, in _execute   resp = await self.websession.post(API_ENDPOINT, **post_args) File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/client.py", line 497, in _request   await resp.start(conn) File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/client_reqrep.py", line 844, in start   message, payload = await self._protocol.read()  # type: ignore  # noqa File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/streams.py", line 588, in read   await self._waiterconcurrent.futures._base.CancelledError

 

 

Hva er det jeg overser her?

 

Endret av Kråkerøymannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dennis87 skrev:

Er en bug i 0.92.2. Nedgrader til 0.92.1 eller bruk RC versjonen av 0.93 så skal det fungere igjen. 

... hmmmm

 

Hvordan nedgraderer jeg? 

- og hvor ville jeg ha funnet informasjon om dette slik at jeg IKKE hadde oppgradert i går?

 

Vil det være greit å kjøre RC-versjonen? Hvordan får jeg tak i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt rett frem det her.

Virker som jeg ikke har tilgang til hverken pip eller pip3. Logget på med root.

core-ssh:~# pip install graphql-subscription-manager==0.2.11
-bash: pip: command not found
core-ssh:~# pip3 install graphql-subscription-manager==0.2.11
-bash: pip3: command not found

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.93 kommer mest sannsynlig i kveld eller i morgen. Så hvis du kan vente til da er jo det enkleste. :) 

Kjører selv RC versjonen og den er stort sett ganske stabil og uten større feil.

 

Hvordan man nedgraderer er forskjellig etter hvordan du har installert Home Assistant, feks hassio, docker osv.

 

Ikke alltid slike feil blir oppdaget før en ny versjon er lansert til alle. Tibber er også kun noe egent for stort sett Norge så er ikke så mange brukere som kan rapportere feilen ved å bruke dev versjonen før prod versjon slippes. 

Endret av Dennis87
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I standard hassio for rpi finnes ikke pip. nedgradering eneste mulighet.

nedgraderer burde skje på samme måte som du oppdaterer i SSH:

hassio homeassistant update --version=0.92.1

Endret av LenothX90
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.