Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google Home eller Amazon Echo til HS3?


Anbefalte innlegg

Sitter å vurderer om jeg skal gjøre et forsøk med talestyring på smartsystemet mitt. Forholdsvise enkle greier, kun styring av lys og aktivering av scener.

Lurer på om dere har noe oppdatert info om hva som er best støttet og som fungerer best til homeseer? Hva anbefaler dere?

På homeseer.com får jeg nesten inntrykk av at alexa fungerer best mtp styring og måten man sier kommandoene på? Også liker jeg også at man må huke av for "voice command" i homeseer interfacet..

Fungerer både google home og echo med engelsk tale mot homeseer nå, uten å måtte trikse med addresser, lokalisasjoner og land osv?

Regner med at engelsk forstås bedre enn norsk sant (ønsker at feilgjenkjenning skal være så lav som mulig).

 

Vurderte også muligheten for sonos one, da jeg ser det er innebygd alexa i den. Men er det er hazzle-free å sette opp alexa med homeseer på samme måte som med vanlig amazon echo, og uten å måtte jukse med konto og land osv osv.?

 

Takk for svar.

Endret av Squirrel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den innebygde støtten i HS3 er veldig god til både Alexa og Google Home. Personlig fortrekker jeg Alexa, bl.a. 1) fordi jeg har mange av dem på forhånd, og 2) norsk støtte er det så som så med.

 

Men med Jon00s Alexa-pakke er det enda større muligheter med Alexa enn med Google Home. Tåpelig nok gir ikke Google mulighet til tjenesteleverandører å lage flere "skills", så for Alexa har HomeSeer 2 stykker men for Google Home er det bare en. De gir fort den samme funksjonaliteten, men Alexa sin andre skill gir sammen med Jon00-pakken slike muligheter:

 

 

 

... men aller mest er det smak og behag.

 

 

14 timer siden, Squirrel skrev:

Men er det er hazzle-free å sette opp alexa med homeseer på samme måte som med vanlig amazon echo, og uten å måtte jukse med konto og land osv osv.?

Det kan jeg faktisk ikke svare på. Jeg har hatt en amerikansk Amazon-konto siden tidenes morgen, og jeg endrer ikke på den for å teste. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOh, jeg vil ha sånn kaffeoppsett. :D

Ja, tror at det er alexa jeg kommer til å gå for også da.

 

Men hvis det holder å kun ha amerikans amazon konto når man registrerer echoen, så er jo det relativt simpelt.

Håper det er tilsvarende dersom jeg forsøker en sonos one... Orker ikke gjøre om eller bytte sonos konto, og håper at det er samme enkelt oppsett med sonos-one/alexa som med echo/alexa.

 

Vurderer å ta en tur på elkjøp og kjøpe en sonos one, da alternativet er å bestille amazon echo og vente vente vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Squirrel skrev:

OOh, jeg vil ha sånn kaffeoppsett. :D

Ja det er nydelig til å brife med. ;)

Dessverre er den modellen av den kaffetrakteren ikke lenger mulig å få fatt i.

 

5 timer siden, Squirrel skrev:

Vurderer å ta en tur på elkjøp og kjøpe en sonos one, da alternativet er å bestille amazon echo og vente vente vente...

Kjell har Alexa: https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/stemmestyrte-assistent

... og det går relativt kjapt å bestille fra Amazon.com via Jetcarrier.com, det er salg på Echo Dot 3.gen med jevne mellomrom, jeg fikk nettopp 4 stykker inn dørene i forgårs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte også min Lenovo Smart Display å snakke og vise norsk på skjermen. Virker ikke som det fungerer helt 100% enda, men det er vel fortsatt en drøy uke til lansering av Google Nest hub på norsk, så regner med de jobber på spreng [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.