Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homey 2.0 og Fibaro Dimmer 2 250W FGD-212 - noen erfaringer?


Cato

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi bygger nytt og jakter på den beste smarthusløsningen. Har lenge snust på disse smartdimmerne fra Elko, men har dårlig erfaring med den jeg installerte for å teste med. Helt random om den lar seg parre opp eller ikke. 

 

Derfor lurer jeg nå på å bruke impulsbryter med Fibaro Dimmer 2 250W FGD-212 i bakkant. Er det noen som har erfaring med dette og Homey 2?

 

 

Endret av Cato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med mine dimmere men kan være litt treige når jeg slår av alle lys i huset (ca 20stk derav 5stk Dimmer 2). Å styre 3-5 lys tar ca 1-2sek men å slukke alle lys tar 5-7sek avogtil. Usikker om det bare er med meg det er tregt eller om problemet ligger hos homey eller fibaro.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ikke dimmeren, siden den bare reagerer på kommandoer den får. Det koker nok ned til hvor godt Z-wave meshet ditt fungerer, og om det er (for) mye trafikk på nettverket ditt.

 

F.eks. å skru av stua mi (som er 6 noder) skjer omtrent samtidig for alle lys. Men hvis en node skaper seg og sender informasjon i hytt og pine (fant nettopp en Wall Plug som ikke oppførte seg som den skulle), så kan det gå et par sekunder. Og det er for lang tid i min verden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Når det gjelder Fibaro i Homey kan enheter kun parres "Secure". Det kan bli litt mye å bite over for homey's mesh samtidig, så det kan være greit å legge inn litt delays i flows som styrer mange lyssoner samtidig. Jeg har ca. 30 fibaro enheter og det har vært mye hit&miss med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.