Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS3 mottar zwave kommandoer, men sender ikke


Anbefalte innlegg

Plutselig virker det som at zwave slutter å sende kommandoer. Den mottar verdier fra termostater og diverse sensorer, men prøver jeg å sende noe (eks. "slå på en bryter") - så skjer det lite.

Har AeonStick gen5 - og kjører ellers på Win10. Jeg mistenker windowsupdate - og siste mai-oppdateringen, men har ikke klart å konkludere.

Zwave-versjon: 3.0.1.260


Noen andre som har vært borti tilsvarende? Forslag til hvordan jeg feilsøke?

Endret av Heggholmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, ZoRaC said:

Har du siste versjon av HomeSeer? 
HS3 Pro Edition 3.0.0.531 - er siste så langt jeg klarer å se.

Får du noen feilmeldinger i loggen?

Nei - lite å hente fra loggen. Ser at jeg prøver manuelt å endre status, men ikke noe annet skjer. Samtidig kommer det statusmeldinger inn.
image.thumb.png.71df2b09d9ca9b60bc75cbd5fa3c4a82.png

Prøvd å restarte HomeSeer?

Ja, både HomeSeer og maskinen som sådan

Prøvd å stoppe HomeSeer, ta ut USB-pinnen, sette inn igjen og starte HomeSeer?

Prøvd dette nå etter du foreslo det. Også prøvd annen usb-kontakt på maskinen, ingen endring.

 

Endret av Heggholmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avinstallert alle oppdateringer som jeg har fått ifm. mai oppdateringene til MS, og da begynte det å fungere igjen. Har nå installert oppdateringene på nytt, og dessverre fortsetter det å fungere.

Kan være greit å vite at det kan være noe her - men har dessverre ikke klart å bli mer konkret akkurat nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min Aeotec Gen5 USB stick sluttet å virke i går etter windows update (win7 pro).

Sjekket hva som var installert i det siste og fant kb4499406 som potensiell kandidat.

Skulle avinstallere den, men i uninstall menyen fant jeg kun kb4495588. Tenker den har fått nytt navn..(?)

 

Endte med å avinstallere den, og da dukket USB stick opp igjen som normalt og HS fungerte knirkefritt.

Hadde jeg ikke kommet over denne posten tidligere på dagen hadde jeg vært overbevist om at USB sticken var ødelagt, så takk!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det samme jeg sliter med. Våknet til iskaldt hus da ingen av ovnene har slått seg på. Får hele tiden feilmeldinger fra Z-wave brytere som står i veggen (fibaro, telldus, collcam). Sensorer og andre ting som går på batteri fungerer som nornmalt. 

Kjører Win10 med HS3 pro

 

z_wave_error.JPG.3f1ee53fded9f08ea231c43fd705ae5c.JPG

z_wave_error1.JPG

Endret av Sture00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det samme jeg sliter med. Våknet til iskaldt hus da ingen av ovnene har slått seg på. Får hele tiden feilmeldinger fra Z-wave brytere som står i veggen (fibaro, telldus, collcam). Sensorer og andre ting som går på batteri fungerer som nornmalt. 
Kjører Win10 med HS3 pro
 
z_wave_error.JPG.3f1ee53fded9f08ea231c43fd705ae5c.JPG
z_wave_error1.JPG.3a2b56a4cef7128f4cbe2cc69a4ba9b7.JPG
Ligner hvertfall - sjekket om det er kommet noen updates og en restart?

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.