Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trigger endres på 2 forskjellige eventer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har 2 enkle event som styrer en virtuell device, men når jeg endrer condition på 1 av de, så endres begge to ?

image.png.fd2a726f644e8c2491741f2ede56aefc.png

 

Endrer jeg trigger på den nederste til "Stream", så endres også trigger på det øverste eventet.

Noen som har vært borti noe lignende?

Kan det være en link imellom de, siden jeg brukte "copy event" når de ble laget?

 

Løste problemet med å lage et helt nytt event, så er ikke noe problem nå. Syntes bare det var rart, men er vel en bug is HS3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JohnMartin skrev:

Endrer jeg trigger på den nederste til "Stream", så endres også trigger på det øverste eventet.

Noen som har vært borti noe lignende?

Kan det være en link imellom de, siden jeg brukte "copy event" når de ble laget?

 

Dette er en bug i en del plugins, som oppfører seg akkurat slik du beskriver.

Både @Moskus og @Guahtdim har opplevd dette på sine plugins (TibberSeer og GCalSeer).

Guahtdim løste vel nettopp dette for GcalSeer - kanskje han kan skrive noen ord om hva som må endres i plugin, slik at det kan videreformidles til MeiHarmony-utvikleren? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle så var problemet at når man kopierte en event så endte man opp med flere "nøkler" som alle pekte mot samme enhet som man endret. Ulempen var at når man skulle lese inn igjen endringen som var gjort så ble en gammel nøkkel lest inn og ikke den som var endret. Så for brukeren så fungerte det ikke å gjøre endringer.

Men disse var rene kopier fra enheten man kopierte fra så slik sett ville ikke endringer i en kopi påvirket orginalen.

 

Jeg vet ikke hvordan de gjør det i MeiHarmony, men jeg anbefaler deg å legge ut tilbakemelding til utvikleren. De aller fleste som lager plugins er veldig kjappe til å ta tak i feil.

Og jeg tror mange ikke er helt klar over hva som skjer når en event blir kopiert siden HomeSeer er dårlige på dokumentasjon.

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.