Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kan en 433MHz dørklokke-knapp koples mot flere mottakere?


Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe en Nexa dørklokke (https://m.clasohlson.com/no/Nexa-LML-710-trådløs-dørklokke/36-4915), ettersom den ser ut til å kunne koples mot min Homey. 

 

Ssamtidig ønsker jeg fortsatt å bruke den mottakeren som følger med. Tanken er at når noen ringer på, så ringer den medfølgende mottakeren, og det trigges et event i Homeyen.

Er dette mulig å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge enheter vil ta imot signalet. Så Homey vil registrere det på device som er satt opp samtidig som mottakeren vil "plinge". Dette er radiosignaler som spres utover så slik sett vil det ikke "spises" opp av en enhet som mottar den.

Endret av Guahtdim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den og den fungerer mot flere mottakere som folk ovenfor sier.

 

Men, jeg skulle gjerne hatt ett batteri som tåler kuldegrader.

Er det -5 ute så virker den ikke. Har prøvd clasohlson og ikea batterier. Tar jeg den inn en times tid så virker den igjen.

Mener det er ett CR2032 batteri, så om noen har tips om ett sånt som fungerer i minus så blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på Clas Ohlson-sidene at det er mange som klager over at ringeklokka ikke fungerer i kuldegrader. Litt upraktisk med en ringeklokke som bare fungerer i sommerhalvåret, så jeg bør kanskje se etter noe annet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg hatt en Friedland Libra+ i 5-6 år nå og enda ikke byttet batteri i senderen (CR2032 ). Og den fungerer fint i minusgrader.  De hadde den tidligere på Clas, men den er nå utgått.

 

"Ulempen" er at den kjører over 866MHz så jeg har ikke fått til å fange opp signalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være mulig å finne batterier som fungerer. Jeg har Xiaomi sine termometre i fryseren, men alle batteriene jeg har prøvd blir tomme etter et par uker. De originale batteriene dem kom med varte betydelig lengre. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.