Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Idlock 150, HomeSeer, oppsett av event


smrf

Spørsmål

Hei.

 

Totalt rookie på hva jeg har blitt overtalt til å få hjem av en kompis. Har fått satt opp HomeSeer, integrert idlock og slikt, samt fått pushover til å sende meg notification på når dør blir låst, og når dør blir ulåst. Men jeg vil gjerne vite hvem som låser opp døra :) Blir ikke klok på hvordan dette skal settes opp i pushover. Kompisen min har Yale, så var ikke mye hjelp å få der i gården ;)

 

Jeg mistenker at jeg er inne på noe, men er usikker på hvordan jeg skal sette opp selve messagen fra pushover slik at den gir meg verdien som den eventuelt setter som status.

Blir superglad om noen kan guide meg litt her :D

(Er klar over idlock sine svakheter med homeseer) ;)

Skjermbilde 2019-05-21 kl. 22.24.31.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
8 timer siden, Moskus skrev:

Jeg la inn navnene under Status Graphics, som under (verdi 6060 og oppover):

image.png

 

Dette er device ID 3378

 

Deretter:

image.png

 

(Device 3377 er "Lock" / "Unlock" status).

 

 

Ey! Its alive! Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 timer siden, JohnMartin skrev:

Fungerer denne tilbakemeldingen hver gang nå? 
Selv om man er litt rask med å åpne døra før "melodien" er ferdig?

Jeg har ikke fått et eneste feilslag på status av dørlås. Men alle i husstanden er drillet til at de MÅ vente til melodien går ;) Så det var egentlig ikke et bra svar jeg hadde å komme med.

Jeg hadde dog en annen feil forleden kveld. Vet ikke helt hva som skjedde, men jeg måtte iallefall veldig på do før jeg låste døra fra utsiden. Da bestemte idlocken seg for at det var riktig tidspunkt å gå i tverke. Panelet responderte ikke på noenting. Var rett før jeg måtte mige på husveggen. Men så kom jeg på at jeg hadde telefonen i lomma, med homeseer mobile installert. Flaks ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.