Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Løsning for skjerm i vegg


JohnMartin

Spørsmål

Hei,

 

Har lyst til å invitere til en liten brainstorming ?

 

I huset, så er det trekt opp en Cat6 kabel fra teknisk rom til en vegg hvor planen er å få opp en touch skjerm for bruk med HStuch.

Den opprinnelige planen var å bruke en 10" android tablet som får strøm via LAN kabelen i veggen.

 

Status nå er at jeg ikke har kommet i gang med dette siden jeg egentlig kunne tenkt meg en større skjerm.

Har i det siste vært litt skriverier her inne vedr LAN til HDMI og anbefalinger av touch skjermer.

Tanken slo meg da om kanskje det var mulig å ha en liten maskin stående i teknisk rom, og bruke LAN kabelen opp til skjermen. Men da kommer jo også problemet med strøm til skjermen, og om touch i det hele tatt fungerer via en slik løsning.

 

Kanskje det finnes helt andre løsninger, som jeg ikke har tenkt på?

Skjermen blir på en ganske iøynefallende plass, så må være ganske høy WAF. 

Kan ikke ha en tykk, klumpete skjerm med noe USB dings stikkende ut på siden ?

 

Noen som har noe lurt å foreslå?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
3 timer siden, JohnMartin skrev:

Tanken slo meg da om kanskje det var mulig å ha en liten maskin stående i teknisk rom, og bruke LAN kabelen opp til skjermen. Men da kommer jo også problemet med strøm til skjermen, og om touch i det hele tatt fungerer via en slik løsning.

Du kunne klart deg med passiv overføring av HDMI, men da får du ikke strøm til skjermen eller tilbakeføring av USB (for touch). Man trekker alltid doble CAT6, og selv det kan være for lite. ;) 

Og selv da mangler du strøm til skjermen.

 

Ideelt sett skulle du hatt en HDbaseT-løsning (som kan overføre lyd, bilde, USB, RS232, IR og strøm via en CAT5/6-kabel), men jeg vet ikke om noen touchskjermer (innen rimelighetens grenser) som kan kjøre på strøm fra HDbaseT.

 

 

... men kanskje du finner en større android-skjerm eller en PC-skjerm med touch som støtter PoE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Her er en skjerm som støtter PoE, men mangler jo fortsatt ledning til usb og hdmi..
https://www.winmate.com.tw/IndustrialDisplay/LcdSpec.asp?Prod=01_0985&Typeid=B010156

 

Evt om man drar ut Cat6 kabelen og trekker røret på nytt og kanskje får inn noen ekstra ?

Må sjekke hva som er trekt når jeg kommer hjem.

Til alle andre punkter i huset, så har de brukt ferdigtrukket rør med 2xcat6 og 1xcoax(Var det de hadde på lager...). Er jeg heldig, så er det brukt dette også til dette punktet, men holder ikke pusten :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.