Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kompatibel med Nest Hello?


Anbefalte innlegg

Har prøvd å søke litt rundtom, men har ikke klart å finne ut sikkert om denne ringeklokke er kompatibel med Nest Hello. Basert på at det her står 8v og nest-siden sier at man trenger 12-24v, så er jeg skeptisk. Er det i så fall vanskelig/dyrt å gjøre noe med det? 

IMG_20190525_152922.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er å overforklare, men det er godt ment :) : Som Olavxxx sier, vil denne bli for svak og det enkleste er å bytte den ut med en ringetrafo som passer til Nest Hello. Billigste jeg fant når jeg gjorde det var 249 (https://www.elektroimportoren.no/ringetrafo-8-24v/1615672/Product.html). Utfordringen din er dersom du vil bruke en egen ringeklokke som du gjør i dag, fordi den har innebygget ringetrafo, og jeg tror du vil få problemer med å finne en ringeklokke med innebygget ringetrafo som er sterk nok. Og siden ringeklokka sikkert henger på et godt synlig sted, vil en ringetrafo rett på veggen ikke bli særlig fint. Du kan jo putte den i en boks av noe slag.

 

Alternativer:

1. Sette ringetrafo i stedet for dagens ringklokke. (Billig, kanskje ikke så pent)

2. Om dette er en egen kurs, finne den igjen i sikringsskapet, sette på ringetrafo der. (Krever elektrikker, dyrt, og må fortsatt fjerne dagensringeklokke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er komprimiss faktisk, greien er den at det er mye mer behagelig at Google home høyttaleren sier at noen er ved inngangsdøren enn at ringeklokken durer i vei.
I tillegg vil man med Nest Hub da kunne se på skjermen hvem som ringer på, i teorien kan man gjøre det samme på telefonen men skjermen på Nest Hub vil jo alltid være påslått og vise bildegalleri frem til noen ringer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.