Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Micro USB - veggmontert tablet


Anbefalte innlegg

Skal veggmontere en tablet (inni en fotoramme) og trenger en god løsning på ladepluggen. Skal ta hull i veggen der den henger og ta kabelen gjennom. 

 

Skulle hatt en micro USB-plugg som:

1. Ikke krever stort hull i veggen

2. Ikke bygger så mye i bredden

 

Jeg har slike, men da blir nettbrettet veldig «bredt»: 

F8D70D26-6C74-4020-BE33-A54C02E78B43.jpeg.7d8ac28b785a476401af9bcbf4d72541.jpeg

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å løse samme problem, og har ikke funnet noen bra løsning dessverre. Av de ting jeg har prøvd er: 

 

1. Det finnes på aliekspress kontaktplater for trådløs lading (folie som du limer på baksiden av mobil) som har folie-tynne kontakter. Det går å kjøpe slike, klippe av kontaktene og lodde de mot dine ledninger til 5V supply. Jeg anbefaler ikke dette ettersom folien er tynn og tåler veldig lite, og lodding på folie er ikke noe som er enkelt. 

 

2. Du kan også kjøpe micro-USB kontakter og lodde dine 5V ledninger på dette. Heller ikke dette er noe for amatører da kontaktene er veldig små og krever lupe og særs tynn spiss på loddebolt. 

 

3. Min anbefaling, og det jeg har endt opp å gjøre er å finne en micro-USB kabel og så fjerne gummi og isolasjon på micro-USB kontakten slik at den trimmes tilbake til et minimum, og så kobble andre enden (eller kabler) til 5V feed. 

 

Dersom noen andre har bedre løsninger hadde det vært fint å få tips. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.