Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bygging av nytt hus


Anbefalte innlegg

Flere "bygger-nytt-hus"-tråder som er lagd tidligere ser jeg, men drister meg til å starte en ny en. Dette blir en omfattende post...

1) Det blir HomeSeer.

2) Fibaro dimmer 2 i alle veggbokser, med dobbel vippebryter til S1 og S2. Hovedregel for rommene blir venstre vippe på S1, og høyre vippe for å styre et annet valgfritt lys gjennom S2, ELLER trigge en rom-lys-scene(event).

3) Heatit termostater i hvert rom som styrer heatit-relé på tekniskrom som styrer vannbåren varme.

 

Dette er vel det som er helt bestemt til nå. Med mindre dere kommer på noe bedre forslag på punkt 2? Ønsker helst at ting skal være hard-wired til dimmerene, slik at jeg slipper batteri osv.

Kunne gjerne tenke meg en mer sweet termostat, men så var det dette med RS16 rammer da....

 

To ting jeg funderer på nå:

1) De har lagt opp trekkrør til brannvarslerene. Vurderer å gå for noe mer smarte varslere ala Nest protect som kan hente strøm fra disse rørene. Anbefales? God integrasjon?

2) De har lagt opp trekkrør osv til ringeklokke. Vurderte i utgangspunktet å la dem montere den klassiske ringeklokken, og at jeg modder til med fibaro binary sensor, men det ble så mye "max mekker" med å fikse 12 volt transformator osv osv til den... Keep it simple! Ikke interessert i å legge flere tusenlapper i en ringeklokke. Den skal fungere selv om homeseer er offline. Finnes det noen andre alternativer som er lett å integrere, eller modde til med fibaro binary sensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 20.32, Squirrel skrev:

1) De har lagt opp trekkrør til brannvarslerene. Vurderer å gå for noe mer smarte varslere ala Nest protect som kan hente strøm fra disse rørene. Anbefales? God integrasjon?

Legg trekkerør uansett. Det finnes absolutt INGEN som har tenkt "hmm... jeg tror jeg har for mye trekkerør" når de er ferdige.

 

På 28.5.2019 den 20.32, Squirrel skrev:

De har lagt opp trekkrør osv til ringeklokke. Vurderte i utgangspunktet å la dem montere den klassiske ringeklokken, og at jeg modder til med fibaro binary sensor, men det ble så mye "max mekker" med å fikse 12 volt transformator osv osv til den... Keep it simple! Ikke interessert i å legge flere tusenlapper i en ringeklokke. Den skal fungere selv om homeseer er offline. Finnes det noen andre alternativer som er lett å integrere, eller modde til med fibaro binary sensor?

Du kan gå for Fibaro Smart Implant, og dermed "hva som helst" annet av ringeklokker.

Men de kule legger CAT6 med PoE opp til en Doorbird. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.