Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google home og sonos (ikke sonos med google innebygget)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Får ikke linket sonos i google home appen pga det ikke er tilgjengelig i Norge enda....

 

Skal prøve å formulere problemet/spørsmålet.

Jeg ønsker jo ikke å snakke direkte til sonos.

Ønsker å bruke norsk google home til å trigge sonos, hvorfor må jeg da vente på at sonos skal bli ferdig å integrere norsk tale assistent i sine høytalere når det ikke er sonos jeg skal snakke til?

Vil ikke google home trigge API'et til Sonos ved en kommando? hvorfor må jeg da vente på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonos integrasjon (i alle fall delvis) ble tilgjengelig i begynnelsen mai. Du kobler Sonos sammen med Google Home i Home-appen på samme måtehold alle andre. Sonos høyttalerene dukker da opp i Home-appen som alle andre enheter.

 

Jeg kan nå kontrollere Sonos fra Google Home ved å benytte enhetsnavnet.

 

Det som foreløpig mangler er muligheten til å sette en Sonos-høyttaler som standard lydenheter for en Google Home enhet...

 

Edit: Litt kjapp på avtrekkeren der ser jeg! Du benytter Google Home på norsk ser jeg nå. Jeg har ikke prøvd å kontrollere Sonos på Norsk, men har både engelsk og norsk språk aktivert. 

 

Husker nå at jeg også endret land til USA på min Sonos-konto. Det er kanskje det som må til for å få linket systemene.

Endret av Hillmar
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hei.

Fungerer å legge til nå, selv om landet er Norge.

Må sjekke ut hva mer som er mulig, men savner å kunne styre inngang fra f.eks. Ffra avspilling via nett tilbake til optisk. Må skru av og på TV for at Sonos skal få med seg at lyd fra TV skal prioriteres, etter man har stoppet avspilling fra f.eks. Spotify... hmmm... Noen tips her?
Gjelder det samme på Alexa forresten, så dette er nok relatert til Sonos autosensing på inngangene, som ikke er mulig å styre.

Mvh RogerThat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 4.12.2019 den 20.44, RogerThat skrev:

Hei.

Fungerer å legge til nå, selv om landet er Norge.

Må sjekke ut hva mer som er mulig, men savner å kunne styre inngang fra f.eks. Ffra avspilling via nett tilbake til optisk. Må skru av og på TV for at Sonos skal få med seg at lyd fra TV skal prioriteres, etter man har stoppet avspilling fra f.eks. Spotify... hmmm... Noen tips her?
Gjelder det samme på Alexa forresten, så dette er nok relatert til Sonos autosensing på inngangene, som ikke er mulig å styre.

Mvh RogerThat

 

Det kommer an på hvilket Sonos produkt du har koblet til TVen din. Så vidt jeg vet så er det bare Sonos Beam som støtter HDMI ARC som automatisk bytter til korrekt input. Hvis du ikke har denne så skal du kunne endre input i Sonos-appen slik at du i det minste slipper å skru TVen av og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.