Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bryter og adresserbar led


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Jeg har en adresserbar led som jeg hadde tenkt å styre med fast bryter, vil gjerne kunne slå av/på samt velge mellom "scenes", f.eks. ett trykk blar i scenes og holde inn for å slå av/på.

 

Utfordringen blir å finne en løsning/"dings" som kan kobles etter bryter 230v og sender det videre til f.eks. arduino/wemos osv.. som kontrollerer scenes samt av/på..

Noen ideer? Finnes det en ferdigløsning på noe sånt? Så lenge jeg får hentet det inn i home assistant via f.eks. zigbee/zwave/mqtt/wifi elnst så spiller det ikke så stor rolle hvordan løsningen blir ...

 

Endret av jonkristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset.

 

Etter litt tankevirksomhet så har jeg gått bort i fra tradisjonell bryter og vurderer heller å prøve en slik:
https://www.elektroimportoren.no/plus-wl-bryter-4k-batt-p-i-ph/4541130/Product.html?Event=livesearch

 

 

Plus WL bryter 4k batt P/I PH

 

Noen som har erfaringer med denne, håpet er å kunne knytte den opp i deconz, den koster jo litt men passer inn med resten av elko plus bryterpanelet :)

 

 

Endret av jonkristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.