Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Multireg/Heatit v1 intern temp sensor


Anbefalte innlegg

14 minutter siden, larses skrev:

Vil det fungere bra med f.eks en multisensor eller røykvarsler med temp sensor i tillegg?

Ikke direkte mot termostaten, nei. Da kun via hub'en, men da trenger du nesten ikke termostat heller, kun et relé...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte mot termostaten, nei. Da kun via hub'en, men da trenger du nesten ikke termostat heller, kun et relé...

Vil det si at jeg da må stille temperatur via hub for at den skal styre mot termostat/multisensor? Så hvis jeg stiller inn temp i display på termostaten, så er det kun den interne sensoren den styrer mot?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å forklare det annerledes: Det er ingen måte å få temperatur-data fra andre noder inn i termostaten. Så ja, hvis du setter en ønsket temperatur på termostaten kan selve termostaten kun ta hensyn til den interne, evt. eksternt tilkoblede sensoren eller en gulvsensor. Andre noders temperaturer bryr den seg lite om.

 

Da må du bruke smarthus-hjernen din som termostat istedenfor.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å forklare det annerledes: Det er ingen måte å få temperatur-data fra andre noder inn i termostaten. Så ja, hvis du setter en ønsket temperatur på termostaten kan selve termostaten kun ta hensyn til den interne, evt. eksternt tilkoblede sensoren eller en gulvsensor. Andre noders temperaturer bryr den seg lite om.
 
Da må du bruke smarthus-hjernen din som termostat istedenfor.

Takk for oppklarende svar [emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.