Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Jaha - slå av varmtvannsbereder på egen hånd lissom?


Anbefalte innlegg

Merket det var litt kaldere vann i dusjen i dag morges enn vanlig, så jeg lurte på om VVB hadde tatt kvelden. Men så sjekket jeg loggen i HS:

 

jun-12 18.00.41	 	Z-Wave	Device: Kjeller VVB Strømmåler VVB av/på Set to OFF
jun-12 18.00.40	 	Z-Wave	Device: 1. etg. Kitchen Multisensor bevegelse Set to Off/Closed/No Motion
jun-12 18.00.40	 	Z-Wave	Device: 1. etg. Kitchen Multisensor Home Security Set to NOTIFICATION for type Home Security, Event: No Event
jun-12 18.00.36	 	Z-Wave	Device: 1. etg. Bathroom Termostat root Set to ON

...sånn helt uten videre. Har ingen events som slår av VVB, så dette synes jeg var rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd det samme, fibaro wall plug på tørketrommelen slo seg av uten noe event. 

Fant ut at det skjedde når HS prøvde å styre en annen plugg som ikke stod koblet i, satt den inn igjen og da stoppet HS å slå av tørketrommelen.. 

Så i loggen at HS hver gang tørketrommelen ble slått av, så hadde HS prøvd å styre den frakoplede wallpluggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er den. Men jeg trodde vi snakket om Aeo Tec Heavy Duty... 

DSC06106 har jeg litt variabel erfaring med selv etter 7 år i drift. Jeg vurderer å bytte mine ut.

 

Og VVB bør kobles til fast strøm. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.