Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Led-strip strømforsyning z-wave


HansHG

Anbefalte innlegg

Men jeg får det ikke til å funke på testbenken...

 

Fibaroen klarer ikke å drive hele 5-meteren, og heller ikke nåre jeg delte av en 3-meter. Den lyser rødt etter å har prøvd seg på kalibreringen, og blinker rødt 4 ganger når den får nye ordre fra ip-symcon. Med 2 meter klarer den kalibreringa, men er enten på eller av, ingen dimmefunksjon.

 

Driveren skal kunne dra 150w i følge trykken, og fibaroen skulle vel også klare ca 5 *20w (pr/m). Med to metter står det i ip-symcon at den drar ca 40W.

 

Er det noen god forklaring på dette? Det er vel sikkert noe jeg ikke har tenkt på, så da har jeg en læringsmulighet nå :)

 

På produktarket til led-driveren står det at den må dimmes på 230v sida, og ikke 24v. Er det noen god grunn til det? JEg har en fibaro rgbw også som kan omplasseres ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, cinemarillion skrev:

Fibaroen klarer ikke å drive hele 5-meteren, og heller ikke nåre jeg delte av en 3-meter.

Det er rart. Jeg driver 8 m LED-stripe med en 100w forsyning, og det går helt utmerket med en Dimmer 2. 

 

Men det ser jo ut som du trekker litt for mye...

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.