Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Termostat til panelovn


Anbefalte innlegg

Jeg har en panelovn på kjøkkenet som er koblet i strømmen via en Telldus Z-Wave wallplug, og en 433MHz temperatursensor. Jeg har nylig migrert fra Home Assistant til HomeSeer, og i HA laget jeg en virtuell termostat som kontrollerte wallplug'en etter verdien til temperaturføleren.

 

Jeg tror jeg kan gjøre lignende i HomeSeer. Men det irriterte meg at det var ingenting som regulerte panelovnen dersom HA gikk ned. Panelovnen ville enten være avslått eller påslått, med for lav elle for høy temperatur i rommet.

 

Så jeg er på utkikk etter en lokal termostat som kan utstyre wallplug'en, og som kan få en måltemperatur fra HomeSeer. I gamle tråder fant jeg referanser til SRT321-5. Er denne termostaten noe å trakte etter? Eller er det bedre alternativer der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstod det riktig så var forskjellen at Danfoss sin enhet bare er en sensor og settpunkt-kontroll, mens Secure sin enhet i tillegg kan utstyre en wallplug/binær enhet?  I så fall blir det jo mye det samme dersom HomeSeer går ned om jeg bruker Danfoss-enheten - panelovnen vil forbli enten avslått eller påslått.

 

Endte du med å kjøpe en av de?  Og hvilke erfaringer gjorde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 1.7.2019 den 10.08, ØysteinHJ skrev:

Endte du med å kjøpe en av de?  Og hvilke erfaringer gjorde du?

 

Jeg har nettopp bestilt 3 av Danfoss sine. :) ingen erfaring enda... se også kommentaren min nederst i den andre tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.