Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Walli Dimmer?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har kjøpt 33 led downlights (skal ikkje ha alle på samme kurs) men er litt usikker på hvilken dimmer eg skal gå for... 

 

Har lest litt om Fibaro Walli Dimmer men blir ikkje heilt klok, har eg forstått det rett at den vil virke heilt som ein vanlig dimmer (uten hjul vel å merke) hvis smarthus-systemet er nede f.eks?

 

Er det noen forskjell fra ett konvensjonelt anlegg med Fibaro dimmer 2 bak ein bryter utenom pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, hflatoey skrev:

 

Har lest litt om Fibaro Walli Dimmer men blir ikkje heilt klok, har eg forstått det rett at den vil virke heilt som ein vanlig dimmer (uten hjul vel å merke) hvis smarthus-systemet er nede f.eks?

 

Ja, det vil den. Det vil også en Fibaro Dimmer2 gjøre :)

 

24 minutter siden, hflatoey skrev:

Er det noen forskjell fra ett konvensjonelt anlegg med Fibaro dimmer 2 bak ein bryter utenom pris?

Nei, ingen funksjonell forskjell.

Det er verdt å merke seg at denne ikke passer inn i en elko-ramme. Og dersom du kjører schneider f.eks må du kjøpe med adaptere. Og da mister du fargeringen rundt. Verdt å merke seg dersom du skal ha flere komponenter i boksrekka (F.eks ekstra lysbryter, termostat..)

Jeg satt og vurderte denne istedenfor Dimmer2, men valget falt på Dimmer2 bak bryter.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bemerkes at en Fibaro Dimmer 2 har en mulighet som Walli ikke har: Å bruke en S2 (dvs. bruke en dobbelbryter) til å styre andre lys eller ha andre funksjoner. Vi har nettopp bygget om, og har doble brytere overalt for ekstra funksjonalitet. :) 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Da har eg endelig fått montert mine Fibaro Walli dimmere men har ett lite problem og lurer på om noen andre her har det samme?

 

Knappen (den hvite runde) greier ikkje å trykke ordentlig på bryteren bak (den grå) den virker som regel på "opp" knappen men ikkje "ned", har løst det med noen små kabel-klips som hørte til ett pc-kabinett eg har men det kan da ikkje være meningen at de skal virke så dårlig?

 

Ja, eg veit det finnes dobbel ramme til dimmeren men hadde egentlig berre tenkt å ha ein dimmer der men så plutselig tenkte eg at det kunne være greit å ha to soner i stuen og glømte heilt at eg kunne bruke ei dobbel ramme... ??  

Fibaro01.PNG

Fibaro02.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.