Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Jowihue - DeConz - Xiaomi Aqara


Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert fått noen/endel Aqara-sensorer i hus, og er godt fornøyd med disse.

Oppdaget ved en tilfeldighet når jeg kikket litt i DeConz i gårkveld at flere av sensorene har flere verdier i DeConz enn i Homeseer.

Er det bare hos meg det er sånn, eller har flere lagt merke til noe slikt?         Sensorene gjør jo det de primært er innkjøpt for i HS3 som det er, men la ihvertfall merke tl at alle (tror jeg) viser temp i Deconz, men ikke i HS3. (Det skal nevnes at jeg stusser litt på de temperaturmålingene jeg så i Deonz, men utelukker heller ikke at det stemmer..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du konkrete eksempel, gjerne med skjermdump frå deCONZ?

Eg har etterkvart ein del sensorar (temp/RH/lufttrykk, magnetsensorar/dørkontakt). Førstnevnte er like i Phoscon App og HS, medan magnetsensorane (3 stk) indikerer konstant 0 gr.C i Phoscon App, i HS er det ingen temperaturdevice.

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at utvikler av JowiHue valgte å ikke ta inn temperatur på devicene som ikke er temperatur-sensor. Rett og slett fordi det er bare en sensor på mikrochippen om måler veldig unøyaktig og ikke gir stort mening. Xiaomi Mi Home-appen mener jeg heller ikke viser temp for disse sensorene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bjornepappa skrev:

Har du konkrete eksempel, gjerne med skjermdump frå deCONZ?

Eg har etterkvart ein del sensorar (temp/RH/lufttrykk, magnetsensorar/dørkontakt). Førstnevnte er like i Phoscon App og HS, medan magnetsensorane (3 stk) indikerer konstant 0 gr.C i Phoscon App, i HS er det ingen temperaturdevice.

Det har jeg vet du image.thumb.png.1703db4b366462e28be8d0db5f7b378d.png:)
 

 

 

 

1 time siden, ZoRaC skrev:

Mener å ha lest at utvikler av JowiHue valgte å ikke ta inn temperatur på devicene som ikke er temperatur-sensor. Rett og slett fordi det er bare en sensor på mikrochippen om måler veldig unøyaktig og ikke gir stort mening. Xiaomi Mi Home-appen mener jeg heller ikke viser temp for disse sensorene. 

Det gir mening - bildet over er vel et godt eksempel. Det er definitivt ikke 31c i kinoen min nå - selv om jeg kjører overskuddsvarme fra teknisk rom inn dit vil det alltid være kaldere enn i racket (hvor det forøvrig er i overkant varmt nå..) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.